laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/2530/33637
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1397/11/15


عوارض افزايش ارزش قانوني، ناشي از طرح‌هاي توسعه شهري و ساخت پاركينگ محله‌اي

مصوب 1397/11/14


نوع سند:

نوع تصویر:
شماره صفحه
مشاهده همه تصاویر نسخه pdf (چاپ کلی)

عوارض افزايش ارزش قانوني ناشي از طرح‌هاي توسعه شهري و ساخت پاركينگ محله‌اي

مقدمه:

با استناد به بند شانزدهم (۱۶) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مصوب 1375/3/1 مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن و تبصره یکم (۱) ذیل ماده پنجاهم (۵۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387/2/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به پهنه‌بندی مصوب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، شهرداری تهران مجاز است از ابتدای سال ۱۳۹۸ نسبت به اخذ عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و ساخت پارکینگ محله‌ای، علاوه بر عوارض ساختمانی مصوب قبلی (زیربنا، پذیره، پیش‌آمدگی و امثال آن) به شرح زیر اقدام نماید:

ماده يكم (۱):

الف) عوارض افزایش ارزش قانونی عرصه از املاک با کاربری خدماتی، مسکونی و فاقد کاربری طبق طرح تفصیلی قدیم به پهنه m، r و s طبق طرح تفصیلی جدید (o)، فقط برای یک بار بر اساس پهنه وقوع ملک در زمان صدور اولین پروانه ساختمانی براساس فرمول زیر محاسبه و اخذ می‌گردد:

o = s1 * α * β

s1: مساحت عرصه باقیمانده پس از رعایت برهای اصلاحی

α: ضریب عوارض افزایش ارزش قانونی عرصه از فاقد کاربری، خدماتی، مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی به پهنه m، r و s براساس جدول شماره (۱)

جدول شماره (۱): ضریب α

پهنه-کاربری زمین طبق طرح تفصیلی قدیم r m s
فاقد کاربری (0/5a (r (۰/۸a(m (0/8a(s
خدماتی (0/۴a(r (۰/۵a(m (۰/۵a(s
مسکونی 0 (۰/۴a(m (۰/۴a(s
تجاری 0 0 0
اداری 0 (0/4a (m (۰/۴a(s
صنعتی (۰/۴a(r (۰/۶a(m

(۰/۶a(s *

*ضریب مربوط به تبدیل کاربری صنعتی به s3 و همچنین تبدیل کاربری مسکونی به m۲۱۱ و m۲۱۲ صفر (0) می‌باشد.

تبصره یکم (۱):

املاکی که دارای پروانه معتبر (صادره قبل از 1394/1/1) بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید شهر تهران (ابلاغی به تاریخ 1391/1/5) می‌باشند و در حال حاضر درخواست صدور پروانه تغییر نقشه (به استثنای املاک تجمیعی) را داشته باشند، مشمول عوارض افزایش ارزش قانونی این بند نمی‌گردند.

p: ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مربوطه بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک شهر تهران موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای هر سال ملاک عمل خواهد بود. (اعمال ضرایب اعلامی در خصوص تعیین ارزش معاملاتی املاک از سوی هیئت‌وزیران الزامی است.)

تبصره دوم (۲):

در این مصوبه ارزش معاملاتی ملاک عمل برابر است با:

۱- 2/5 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مربوطه بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک

۲- برای اراضی عباس آباد در بلوک‌های ۲-۳، ۱۰-۳، ۲-۶ و ۱-۷، معادل پنج (۵) برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مربوطه بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک می‌باشد.

تبصره سوم (۳):

شهرداری تهران مکلف است تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به تهیه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک‌های شهر تهران بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک (موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم) به‌منظور واقعی نمودن مأخذ محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی اقدام و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

تا زمان ارسال لایحه یاد شده، تغییر حداکثر ارزش معاملاتی ملاک عمل در نحوه محاسبه سایر عوارض صدور پروانه حداکثر می‌تواند ۴۵ درصد بیش از میانگین تغییر حداکثر ارزش معاملاتی املاک بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک (موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) کمیسیون تقویم املاک) تعیین گردد.

a(r): 2/5 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مسکونی بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم

(کاربری مسکونی) a (r)= 2/5 * p

( a ( m: ۲ / ۵ برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری اداری بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم

(کاربری اداری) a (m)= 2/5 * p

a(s) : ۲ / ۵برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم

(کاربری تجاری) a (s)= 2/5 * p

ب) عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه شهری عرصه در صورت تبدیل و تغییر پهنه یا ضوابط طرح تفصیلی جدید به یکدیگر، صرفاً براساس مصوبات موردی کمیسیون ماده پنج و شورای‌عالی شهرسازی و معماری پس از تاریخ 1391/1/5، فقط برای یک بار در زمان صدور اولین پروانه ساختمانی براساس فرمول زیر محاسبه می‌گردد.

o1=s1 * z

s1: مساحت عرصه باقیمانده پس از رعایت برهای اصلاحی

z: ضریب عوارض افزایش ارزش قانونی عرصه ناشی از تبدیل و تغییر پهنه و یا ضوابط طرح تفصیلی جدید به یکدیگر

جدول شماره (۲): ضریب z

تبصره یکم (۱):

منفی شدن مابه‌التفاوت حداکثر تراکم ساختمانی قبلی با حداکثر تراکم ساختمانی جدید معادل صفر (۰) منظور می‌گردد.

تبصره دوم (۲):

املاکی که دارای پروانه معتبر (صادره قبل از 1394/1/1) بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید شهر تهران (ابلاغی 1391/1/5) می‌باشند و در حال حاضر درخواست صدور پروانه تغییر نقشه (به استثنای املاک تجمیعی) را داشته باشند، مشمول عوارض افزایش ارزش قانونی این بند نمی‌گردند.

تبصره سوم (۳):

شهرداری تهران مکلف است در برابر تغییر پهنه با توجه به طرح تفصیلی جدید حقوق مترتب بر شهروندان در مواقع اقدام به نوسازی یا بهسازی را مورد تأکید قرار دهد.

ج) در صورت افزایش تراکم ساختمانی مجاز نسبت به سیصد درصد (۳۰۰٪ ) تراکم ساختمانی، علاوه بر عوارض متعلقه طبق مصوبات ملاک عمل جاری، افزایش ارزش اعیانی در زمان صدور پروانه ساختمانی از فرمول زیر محاسبه و دریافت می‌گردد:

املاک و اراضی واقع در جنوب محور خیابان انقلاب و كل محدوده منطقه ۲۱ شهرداری:

o2= (تراکم ساختمانی مورد درخواست طبق طرح تفصیلی جدید – 300%) * (s2 * 2a(r

املاک و اراضی واقع در شمال محور خیابان انقلاب:

o2= (تراکم ساختمانی مورد درخواست طبق طرح تفصیلی جدید – 300%) * (s2 * 4a(r

s2: مساحت عرصه ملاک عمل تراکم مطابق با اظها نظر واحد طرح تفصیلی و بر وكف

تبصره:

متقاضیانی که درخواست صدور پروانه ساختمانی در حد حقوق مکتسبه ملک (طبق آخرین پروانه یا گواهی معتبر صادره قبل از تاریخ 1391/1/5) را داشته باشند مشمول عوارض افزایش ارزش قانونی این بند نمی‌گردند.

ماده دوم (۲):

تراکم پایه مالی: در کل شهر تهران برابر است با بیشینه صد و بیست درصد (۱۲۰٪) و حقوق مکتسبه ملک (طبق آخرین پروانه یا گواهی معتبر)

تبصره یکم(۱):

تراکم پایه مالی برای ساختمان‌های صرفاً مسکونی (بدون هرگونه سطوح اعیانی غیر مسکونی) واقع در کلیه پهنه‌های مسکونی (r) در جنوب محور خیابان انقلاب معادل یکصد و هشتاد درصد (۱۸۰ ٪) عرصه ملک می‌باشد.

تراکم ساختمانی مجاز: حداکثر حجم ساخت و ساز براساس جداول ضوابط استفاده از اراضی و ساخت و ساز در هر یک از چهار پهنه طرح تفصیلی جدید شهر تهران

تراکم مازاد: مابه التفاوت تراکم ساختمانی مجاز با تراکم پایه مالی

ارزش تراکم (مازاد) برای هر مترمربع برابر است با 2/5 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مسکونی بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای هر سال ملاک عمل خواهد بود.

تبصره دوم (۲):

شهرداری تهران مکلف است به منظور تأمین خدمات براساس سرانه‌های شهری در قبال ارزشی که برای هر یک از قطعات اراضی شهر بر اثر ضوابط پهنه‌بندی و تعیین حداکثر تراکم‌های ساختمانی مجاز بیش از تراکم پایه مالی ایجاد می‌شود، براساس ضرایب پلکانی جدول شماره (۳) نسبت به محاسبه عوارض اقدام نماید.

جدول شماره (۳)

توزیع پلکانی تراکم مازاد ضریب ارزش تراکم مازاد بر تراکم پایه مالی
تا ۱۸۰% 1
۲۴۰ % تا ۱۸۰% 1/5
۳۰۰ % تا ۲۴۰% 2
۳۶۰ % تا ۳۰۰% 2/5

از سیصد و شصت درصد (۳۶۰%) به بالا به ازاء هر شصت درصد ( ۶۰٪) افزایش، ۰/۵ به ضریب ماقبل آن در جدول اضافه می‌شود.

تبصره سوم (۳):

سطوح کلیه راه‌پله‌ها و آسانسورها مشروط به رعایت کامل استانداردهای مقررات ملی ساختمان در کلیه ساختمان‌های مسکونی و مختلط مسکونی با غیرمسکونی که صرفاً جهت دسترسی به واحدهای مسکونی تعبیه می‌شوند، مشمول اخذ عوارض ارزش تراکم مازاد بر تراکم پایه مالی نخواهد بود.

ماده سوم(۳):

کاربرد: نوع استفاده از اعیانی ساختمان، بر اساس طرح‌های توسعه شهری که توسط کمیسیون ماده پنج یا شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب و ابلاغ می‌گردد.

عوارض کاربرد: عوارض نوع استفاده از اعیانی ساختمان

الف: عوارض کاربرد بنای تجاری:

۱- ارزش هر مترمربع بنای تجاری در پهنه‌های m و s به میزان ۱۳ برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک ((a(s) می‌باشد.

۲- ارزش هر متر مربع بنای تجاری در پهنه r (جهت تجاری‌های پشتیبان سکونت) به میزان ۱۲برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک ((a(s) می‌باشد.

٣- ارزش هر مترمربع بنای تجاری واقع در راسته‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران مطابق با ضرایب جدول شماره (۶) که پیوست این مصوبه می‌باشد، تعیین می‌گردد.

۴- عوارض افزایش تعداد واحدهای تجاری در هر طبقه برای هر متر مربع طبق فرمول زیر محاسبه و حداکثر برابر با (3a(s می‌باشد.

تبصره یکم (۱):

در منطقه ۱۲ شهرداری تهران ارزش هر متر مربع بنای تجاری واقع در طبقه همکف در پهنه‌های m و s که در راسته‌ها و محورهای تجاری مطابق با جدول شماره (۶) پیوست این مصوبه واقع نگردیده‌اند، به میزان هفده (۱۷) برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(s)) و در پهنه r (جهت تجاری‌های پشتیبان سکونت) به میزان ۱۶ برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(s)) می‌باشد.

تبصره دوم (۲):

ضریب در طبقات مختلف ساختمان تجاری در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، مطابق جدول شماره (۴) تعیین می‌گردد:

جدول شماره (۴)

طبقه ضریب ارزش هر متر مربع بنای تجاری
زیرزمین %۸۰
طبقه اول ٪۷۰
زیرزمین دوم و طبقه دوم 50 %
سایر طبقات 40 %
نیم طبقه داخل واحد هر طبقه %50 ضریب همان طبقه
انبار تجاری در هر طبقه

%۶۰ ضريب همان طبقه

ب: عوارض کاربرد بنای اداری: ارزش هر مترمربع بنای اداری به میزان 2/5 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری اداری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(m)) و عوارض افزایش تعداد واحدهای اداری در هر طبقه برای هر مترمربع طبق فرمول زیر محاسبه و حداکثر برابر با 1/5a(m) می‌باشد.

تبصره یکم (۱) :

ارزش هر متر مربع بنای انبار اداری به میزان 0/6 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری اداری مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(m)) می‌باشد.

ج: عوارض کاربرد بنای صنعتی، کارگاهی، حمل و نقل و توقفگاه: عوارض متعلقه به هر متر مربع بنای صنعتی، کارگاهی، حمل و نقل، انبار و توقفگاه، برابر است با 0/6 برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری مسکونی مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(r)) و عوارض افزایش تعداد واحدهای صنعتی در هر طبقه برای هر مترمربع طبق فرمول زیر محاسبه و حداکثر برابر با (a(r می‌باشد.

تبصره دوم (۲): ارزش هر مترمربع بنای انبار صنعتی به میزان پنج دهم (0/5) برابر ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری صنعتی مطابق با آخرین دفترچه معاملاتی املاک (a(r)) می‌باشد.

ماده چهارم (4):

به استناد مفاد بند (الف) ماده پنجاه و نهم (۵۹) برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387/2/25، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداریها مکلف به احیاء، بهسازی، نوسازی و باز آفرینی سالانه حداقل دویست و هفتاد محله بر حسب گونه‌های مختلف شامل ناکارآمد - تاریخی - سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای می‌باشند.

نظر به اینکه اجرای این ماده قانونی در مناطق و محلات مصرح در قانون با الزامات طرح جامع و تفصیلی یکپارچه شهر تهران مبنی بر الزام به تأمین پارکینگ در ساختمان‌های جدیدالاحداث به‌دلیل ماهیت و مختصات کالبدی این محلات، اعم از فرسودگی بنا و خطرآفرین بودن ساختمان برای ساکنین و عابرین، وقوع ملک در بافت‌های تاریخی با ممنوعیت تعریض گذرها و قرارگیری ملک در پیاده‌راه‌های با وسعت زیاد که امکان تأمین پارکینگ را عملاً غیر ممکن می‌نماید و در راستای افزایش تاب‌آوری شهری و کاهش خطرپذیری شهر تهران در مواجهه با بلایای احتمالی به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا زمان تصویب و ابلاغ دستورالعمل حق انتقال توسعه، ساختمان‌هایی که به دلائل فنی زیر، امکان تامین پارکینگ را ندارند، با اخذ عوارض «هزینه ساخت پارکینگ محله‌ای شهر تهران»، مطابق با جدول شماره (۵)، نسبت به صدور پروانه و گواهی ساختمانی اقدام نماید. دلایل فنی عدم امکان تأمین پارکینگ:

١- قرارگیری ساختمان در بر بزرگراه‌ها (۴۵ متری) و آزادراه‌های شهری (۷۶ متری) و بالاتر که فاقد کندرو سواره باشند.

۲- قرارگیری ساختمان در موقعیتی که ورود به پارکینگ مستلزم قطع درخت‌های کهنسال (با محیط بن بیشتر از ۵۰ سانتیمتر) بوده و به تشخیص کمیسیون ماده هفتم (۷)، جابجائی، انتقال و قطع درخت مجاز نباشد.

٣- قرارگیری ساختمان بر گذرهای کم عرض که طبق طرح تفصیلی مصوب یا ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بافت تاریخی فاقد تعریض بوده و امکان دسترسی سواره مقدور نباشد.

۴- قرارگیری ساختمان بر معبر با شیب زیاد (بیش از ۳۰ درصد) یا گذر پله‌ای که احداث پارکینگ در آن از نظر فنی مقدور نباشد.

۵- قرارگیری ساختمان در گذرهایی که به موجب مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در آن گذرها حرکت سواره حذف و به منظور آرام‌سازی ترافیک به صورت پیاده‌راه مورد استفاده قرار می‌گیرد یا گذرهایی که مسیر اتوبوس‌های تندرو بوده به نحوی که امکان دسترسی سواره توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران فراهم نگردیده باشد.

جدول شماره (۵)

کاربرد تعرفه
مسکونی و سایر کاربردها ۲۵۰a(r)
اداری ۲۵۰a (m)
تجاری

(۲۵۰a(s

تبصره:

املاک و اراضی مشمول این ماده در صورتی که امکان تأمین پارکینگ مطابق ضوابط طرح تفصیلی جدید شهر تهران را نداشته باشند، صرفاً در حد تراکم پایه مالی و با رعایت حقوق مکتسبه امکان ساخت و ساز دارند.

ماده پنجم (۵):

با عنایت به بند دوم از دفترچه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران مبنی بر «نحوه استفاده از اراضی و ساخت و ساز در پهنه سکونت r» در پهنه سکونت، به منظور کاهش و تعدیل تقاضای سفر و افزایش سرزندگی در محیط‌های مسکونی، فعالیت‌های مجاز به استقرار شامل خدمات انتفاعی و غیرانتفاعی و همچنین واحدهای تجاری خرد، برای رفع نیازهای خدماتی و مایحتاج روزمره ساکنین، با عملکرد در مقیاس محله ساماندهی می‌شوند تا تدریجاً در مراکز محلات تمرکزیافته و یا موجبات شکل‌گیری مرکز محله را طبق اسناد توسعه و عمران محلات فراهم سازند. خدمات محله‌ای موجود پشتیبان سکونت (انتفاعی و غیرانتفاعی، مانند واحدهای تجاری خرد) در پهنه سکونت تثبیت می‌شود.

ضرایب تثبیت کاربرد در کلیه پهنه‌های s ،m و r که تخلف صورت گرفته به میزان ۲ برابر عوارض کاربرد بنای تجاری، اداری و صنعتی در زمان تثبیت، مطابق با ماده سوم (۳) این مصوبه اخذ می‌گردد.

تبصره:

تثبیت کاربرد موضوع ماده پنجم (۵) صرفاً منوط به تأمین پارکینگ در محل ملک و یا پارکینگ‌های محله‌ای و نیز تأیید مقاومت ساختمان توسط مهندسین ذیصلاح دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و تأیید ایمنی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران می‌باشد.

ماده ششم (6) :

١- عوارض پذیره، مجزا از عوارض ارزش کاربرد ساختمان در کلیه موارد اعلامی محاسبه و اخذ می‌گردد.

۲- در محاسبه عوارض پذیره در صورتی که کل پلاک در چند طبقه مجموعاً یک واحد باشد، عوارض افزایش تعدد واحد به آن تعلق نمی‌گیرد لیکن در محاسبه عوارض پذیره مساحت ناخالص مجموع طبقات ملاک عمل می‌باشد.

۳- در محاسبه عوارض پذیره، انباری‌ها مشمول عوارض افزایش تعداد واحد نمی‌باشند.

۴- در هنگام تخریب و نوسازی املاک موجود و دارای حقوق مکتسبه مجاز اعم از تجاری، اداری و صنعتی معادل ده درصد (۱۰٪) بهای ارزش هر مترمربع بنای تجاری، اداری و صنعتی و همچنین بیست درصد (۲۰٪) عوارض پذيره متعلقه تجاری، اداری و صنعتی اخذ می‌گردد.

۵- در مورد تبدیل واحدهای تجاری، اداری و صنعتی به یکدیگر در صورت وجود مابه‌التفاوت، افزایش ارزش قانونی مطابق موارد فوق‌الذکر محاسبه و اخذ می‌گردد.

۶- واحدهای تولیدی و دفاتر بازرگانی با ضریب هفتاد درصد (۷۰٪) ارزش معاملاتی هر مترمربع عرصه املاک با کاربری تجاری بر اساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده شصت و چهارم (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم (a(s)) محاسبه می‌گردد.

۷- دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان خارح از عوارض قانونی و مصوب شورای اسلامی شهر تهران به هنگام صدور پروانه ساختمانی به عنوان عوارض متفرقه و سایر موارد ممنوع بوده و مسئولیت آن بر عهده شهرداران مناطق می‌باشد.

۸- سایر کاربردها شامل ورزشی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی مشمول عوارض کاربرد ساختمان نمی‌گردند.

تبصره:

مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر تهران به شرح زیر از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه لغو می‌گردند:

١- مصوبه «اصلاحیه مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ - ابلاغی به شماره 160/1840/24120 مورخ 1392/11/13»

۲-مصوبه «ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ - ابلاغی به شماره 160/980/15643 مورخ 1386/09/14»

3- مصوبه «اصلاحیه ضرایب (k) برای کاربری‌های تجاری و اداری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران موضوع تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه «اصلاحیه بند (ج) ماده سوم مصوبه ارزش واگذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری ساختمان و پارکینگ - ابلاغی به شماره 1/31256- 160/2013 مورخ 1393/11/14» ابلاغی به شماره 160/2035/7977 مورخ 1394/03/31

۴- مصوبه «ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع و تفصیلی جدید شهر تهران - ابلاغی به شماره 160/2001/30545 مورخ 1393/11/08».

تصویر مصوبه الحاق نشده است.