laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/2582/17690
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1398/06/31


اصلاحيه مصوبه ساماندهي تبليغات محيطي در شهر تهران-ابلاغي به شماره 160/1898/9220 مورخ 1393/04/10

مصوب 1398/06/26


نوع سند:

نوع تصویر:
شماره صفحه
مشاهده همه تصاویر نسخه pdf (چاپ کلی)

اصلاحيه مصوبه ساماندهي تبليغات محيطي در شهر تهران-ابلاغي به شماره 160/1898/9220 مورخ 1393/04/10

ماده واحده:

به منظور فراهم نمودن شرایط حضور صاحبان کالا و خدمات و در راستای رونق تولید ملی و امکان حضور مستقیم ایشان برای استفاده از تبلیغات محیطی شهر تهران و امکان بهره‌برداری بهینه از کلیه ابزارهای تبلیغاتی، مصوبه «ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران» ابلاغی به شماره 160/1898/9220 مورخ 93/04/10 به شرح زیر اصلاح می‌شود و سایر مفاد مصوبه مذکور به قوت خود باقی است.

الف ـ تعریف "صاحبان نام و نشان تجاری" به عنوان بند (9) به ماده دوم (2) الحاق می‌شود؛

9 (الحاق)- صاحبان نام و نشان تجاری: به کلیه اشخاص حقوقی یا حقیقی اطلاق می‌­گردد که صاحب کالا یا ارائه‌دهنده خدمات مشخص و مجاز می‌باشند و دارای نشان متمایزکننده کالا و خدمات بوده و ثبت شده باشند.

ب- یک تبصره به انتهای ماده دوم (2) الحاق می‌شود؛

تبصره– الحاقی:

صاحبان نام و نشان تجاری در مدت داشتن قرارداد ابزارهای تبلیغات محیطی صرفاً مجاز به تبلیغ کالا و خدمات خود بوده و حق واگذاری به غیر یا تبلیغ سایر محصولات را ندارند و همچنین می‌توانند برای اخذ مجوزهای قانونی، طراحی محیطی و استانداردسازی تبلیغات از مشاوره و خدمات کانون‌های تبلیغاتی استفاده نمایند.

پ- ماده چهارم (4) به شرح زیر اصلاح و جایگزین می‌شود؛

ماده چهارم (4)- اصلاحی:

شهرداری تهران (سازمان زیباسازی شهر تهران) موظف است ضمن تمهید شرایط و زمینه برای رقابت آزاد و سالم و قانونمند بین صاحبان نام و نشان تجاری، کانون‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی مجاز و واجد صلاحیت در زمینه تبلیغات محیطی و توزیع عادلانه بهره‌برداری تبلیغاتی بین آنان با رعایت قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های معاملاتی سازمان مذکور و پس از تعیین قیمت پایه مزایده سالانه ابزارهای تبلیغاتی و اخذ تأییدیه هیأت‌مدیره آن سازمان، نسبت به واگذاری بهره‌برداری از ابزارهای تبلیغاتی در مالکیت شهرداری تهران (سازمان زیباسازی) از طریق برگزاری مزایده عمومی و روش‌های مدیریت پیمان، کارگزاری و با اعلان در جراید کثیرالانتشار و سامانه‌های شهرداری تهران بین شرکت‌ها، کانون‌های تبلیغاتی و صاحبان نام و نشان تجاری واجد شرایط برای مدت معین اقدام نماید.

ت- تبصره یکم (1) ذیل ماده چهارم (4) به شرح ذیل اصلاح و جایگزین می‌شود؛

تبصره یکم (1)– اصلاحی:

واگذاری بهره‌برداری از ابزارهای تبلیغات محیطی موضوع این مصوبه به آن دسته از کارگزاران و کانون‌های تبلیغاتی که در امر تبلیغات فعالیت دارند، مشروط به داشتن حداقل رتبه چهار (4) نظام رتبه بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال برگزاری مزایده عمومی می‌باشد.

ث- تبصره دوم (2) ذیل ماده چهارم به شرح ذیل اصلاح و جایگزین می‌شود؛

تبصره دوم (2)- اصلاحی:

مجوز واگذاری بهره‌­برداری از ابزارهای تبلیغات محیطی به صاحبان نام و نشان تجاری و کارگزاران واجد شرایط در امر تبلیغات محیطی در قالب قرارداد و حداکثر به مدت یک سال شمسی خواهد بود و در صورت انجام کلیه تعهدات از سوی ایشان، قرارداد برای دو دوره یکساله بعدی منوط به عدم تخلف و رعایت مفاد قرارداد در طول بهره‌برداری و با تعرفه‌های کارشناسی رسمی سالانه با تأیید هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهر تهران قابل تمدید خواهد بود.

ج- یک تبصره به عنوان تبصره دوم (2) ذیل ماده ششم (6) به شرح ذیل الحاق می‌گردد؛

تبصره دوم (2)- الحاقی:

شهرداری تهران (سازمان زیباسازی شهر تهران) موظف است دستورالعمل تبلیغات محیطی را از حیث محتوا و رویه‌های اجرایی طی مدت سه (3) ماه از ابلاغ این مصوبه جهت تصویب در ستاد نظارت و هماهنگی محتوای تبلیغات محیطی شهر تهران ارائه نماید.

چ- ماده جدید به عنوان ماده نهم (9) به مصوبه الحاق می‌شود‌؛

ماده نهم (9)– الحاقی:

شهرداری تهران موظف است نسبت به پیگیری حقوقی، جلوگیری از نصب و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی غیر مجاز منصوبه در محوطه اماکن عمومی، سازمان‌های دیگر و سایر مراکز فاقد مجوز تبلیغات شهری اقدام نماید.

تصویر مصوبه الحاق نشده است.