laws.tehran.ir

پیشنهاد طرح جدید
(طرح مردمی)


نام : نام خانوادگی : رایانامه : شماره تماس :



متن تصویری که مشاهده می کنید را وارد نمایید:

طرحهای مردمی

باسلام عنوان پیشنهاد:جشنواره تجلیل از دوچرخه سوران شهر تهران لطفا" اگر ترتتیبی اتخاذ شود تا در هریک از مناطق بیستگانه شهر تهران مطابق قانون هوای پاک آن دسته از شهروندانی که در طول هفته در امورات جاریه خود اعم از شخصی وشغلی از دوچرخه استفاده می کنند شناسایی و تصاویر آنها به عنوان چهر های شاخص هر ماه ویا هر سال در ماطق تاثیر گذار وپر تردد هرحوزه شهری ودر هر منطقه نصب و یا در پایان سال تحت عنوان جشنواره تجلیل از دوچرخه سوران شهر تهران از آنها تجلیل شود به نظر می رسد این مهم به یک فرهنگ مطلوب در تهران نهادینه وبه دیگر شهرهای کشور تسری یابد.الهی آمین.التماسدعا.یاعلی مدد. کوچک شما قربان حسن زاده- معلم نمونه کشور سال 1384-دانش آموخته حقوق خصوصی ومدرس دانشگاه (کارشناس حقوقی واملاک آموزش وپرورش بخش محروم وصعب العبور بندپی شرقی مازندران) 0 0
باسلام وادب واحترام وخدا قوت محضر ریاست واعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و شهردار ان تهرن وکارکنان محترم مناطق بیستگانه شهرداری تهران. عنوان پیشنهاد: تشکیل بانک ایده ا ویا اتاق فکر موضوع پیشنهاد: استقرار نظام خرید ایده ها وپیشنهادها وافکار با احترام وتحیات الهی همانطوریکه مستحضرید جامعه جهانی به تناسب فراوانی جمعیتی خویش دارای تفاوت های فردی وبه تبع آن دارای تفاوت در سلایق و رفتار وکنش وواکنش هایی است که در اقلیم سرزمینی کشور ها قابل مطالعه است لذا نظر به اینکه این مهمات خود منبعث از دانش ونگرش وافکار (ایده ها ی) افراد هر سرزمین می باشند به نظر می رسد چکش کاری طرح استقرار نظام خریدار ایده ها وافکار (استقرار نظام پیشنهادها در سازمان ها ونهادها و ورزارت خانه خاصه در سازمان فاخر شورای اسلامی شهر تهران) می تواند جملگی آحاد جامعه خاصه نخبگان و دلسوزان تعالی کشور عزیزمان را در اقصی نقاط کشور وحتی جهان بسوی خویش جذب وجلب نماید و چه بسا بعضا" با فراخوان صاحبان ایده ها و مصاحبه وگفتگو ومشاهده آنها و ایده ایشان و پسس مطالعه و چکش کاری ایده های آنها ویا دیگر ایده ها توسط کارشناسان و متخصصین مربوط در ساختارقلمرو علمی ایده ها ، می شود طرح های خلاقانه ای را کشف ومطالعه وبرای کاربستشان استین همت بالا زد و حتی اگر پیشنهادهایی که مفید وغیرقابل کاربست باشند مورد توجه وعنایت واقع شوند موجب می شود تا جریان چشمه سار ایده ها همواره مثل چشمه بجوشد .<<بقول شهید حسن باقری رحمت اله علیه که فرمودند: کار برای خدا خستگی ندارد وهر وقت در خدمت به مردم وکشور خسته شدیم باید بدانیم یک جایی از کارمان اشکال دارد>>(البته این مطلب در سال 96 در یک تابلوی تبلیغاتی و بنر در جلوی ساختمان شورای شهر تهران و جنب پارک شهر نصب شده بود وزینت بخش محیط وانظار بود.)یاعلی مدد. التماسدعا.کوچک شما قربان حسن زاده- معلم نمونه کشور سال 1384-دانش آموخته حقوق خصوصی ومدرس دانشگاه (کارشناس حقوقی واملاک آموزش وپرورش بخش محروم وصعب العبور بندپی شرقی مازندران) 0 0
سلام خدا قوت اینجانب با مشخصات فوق اعلام می دارم چندین سال است که در محله شهرری خیابان سلمان فارسی سکونت دارم نظر به اینکه این محله در مجاورت بزرگراه و خیابان اصلی قرار دارد جهت رفع آلودگی صوتی محله و کاهش بار ترافیکی آن طرحی پیشنهادی دارم اگر مسئولین محترم عنایت داشته باشند تقدیم خواهم نمود . توجه داشته باشید که در این محله آلودگی صوتی برای اینجانب و همسایه ها درد سر ساز شده و گاهی اوغات تا ساعت 3 بامداد هم به دلیل تردد زیاد خودرو خواب نداریم . ممنونم اگر با اینجانب تماس بگیرید تا طرح پیشنهادی را رایگان خدمتتان تقدیم نمایم. باسپاس از زحمات شما ....... شماره تماس 09191391541 0 0
ایجاد پارکـ ملی ایران این پارک مساحتی به وسعت چند هکتارخواهد داشت که به قسمت های مختلف به تعداد استان های ایران خواهدبود که هراستان میتواند جاذبه های اقتصادی وفرهنگی خود را در آن معرفی کند درضمن میتوان هزینه ساخت آن را از بخش خصوصی تامین کرد 3 0
طرح جایگزینی آبیاری قطره ای با آبیاری زیرسطحی هوشمند با کاهش 70 درصدی مصرف آب «آبیاری زیرسطحی مکانیکی و هوشمند واترسوآب» ،این دستگاه دوستدار محیط‌زیست بوده و موجب کاهش 70 درصدی مصرف آب و انرژی در آبیاری‌ها می‌شود. و از هدر رفت روش کنونی آبیاری که به علت کنده شدن سرشلنگها زیر درختان در گذرها و غیره شاهد آن هستیم در خشکسالی پیش رو مرتفع خواهد شد 6 2
سلام پیشنهاد دارم برای کم کردن بار ترافیکی در میدان بهمن(کشتارگاه) گذاشتن یک پل از بلوار تندگویان به صورت مورب به ورودی نواب با تشکر 11 3
باز ساخت دروازه های تهران قدیم با مصالح و ابعاد و مکان واقعی که وجودداشته جهت حفظ تاریخ و جذب گردشگری و نیز آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ تهران و نیز به لحاظ زیبا سازی و مبلمان شهری اثر گذار میباشد 5 2
کی از دلایل حضور افراد با خودرو در سطح شهر نبود امکانات ارتباطی مناسب هست. و سفرهای غرب به شرق و بلعکس از مهمترین آنهاست. شاه راه ارتباطی شرق به غرب بزرگراه همت هست اگر در طول این بزرگراه خطوط حمل و نقل قوی از حکیمیه تا منطقه 22 و بلعکس وجود داشته باشد باعث کاهش خودرو در این بزرگراه حداقل 20 درصد خواهد بود. دلیل این ادعا مسکونی بودن کناره های این بزرگراه با تراکم بالای 80 درصد می باشد. مردم الان برای طی این مسیر باید به مرکز شهر رفته و با تغییر حداقل 4 خط می باشد لذا درد سر و زمانبر بودن این مسیره باعث شده مردم از خودروهای خود استفاده کنند. و زمان صرف شده آنها تفاوتی با روش حمل و نقل کنونی ندارد. حال اگر اتوبوس در طول بزرگراه این مسیر را طی کند حداقل دیگر خستگی راه برای مسافران را ندارد. در ضمن الان اتوبوس شریعتی تا چیتگر فعال هست ولی یک مشکل اساسی دارد از شریعتی چگونه به تهرانپارس و حومه آن باید رفت (با جمعیت بالای 1000000 نفر برای مثال) . دوباره باید به سمت داخل شهر یعنی سید خندان رسالت و تهرانپارس برویم از لحاظ زمانی بصورت روانی در مقایسه با استفاده از خودروی شخصی قابل مقایسه نیست. لذا بنظر میرسد خط چیتگر - شریعتی باید به چیتگر فلکه چهارم تهرانپارس یا حکیمیه تغییر یابد با تعداد اتوبوس بیشتر. 5 1
باسلام و احترام. با عنایت به بررسی اصلاح مفاد ماده 100 قانون شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد می گردد شورای محترم اسلامی شهرتهران نسبت به ارائه پیشنهاد اصلاح مفاد تبصره 7 این ماده با هدف شفافسازی شرح وظایف و مسئولیت های مهندسین در پروژه‌های ساختمانی و کوتاه کردن دست مالکین و سرمایه داران فاقد صلاحیت از دخالت در امور اجرایی ساخت و ساز شهری اقدام نماید. پیشنهاد می شود مفاد این تبصره به گونه ای اصلاح شود که مسئولیت فنی ساخت‌وساز به عهده مهندسین مجری ذیصلاح حقیقی یا حقوقی مقیم در پروژه قرار گیرد و مهندسین ناظر مسئولیت بازرسی از پروژه ها و ارائه گزارش مرحله ای به شهرداری ها را عهده دار گردند. در همین راستا متنی پیشنهادی به شرح ذیل ارائه می گردد: «مهندسین مجری ساختمان مکلف‌اند عملیات اجرائى ساختمانى که به مسئولیت آن‌ها احداث مى‏شود، طبق مشخصات مندرج در پروانه و نقشه ها و محاسبات فنی ضمیمه آن اجرا نمایند و در پایان کار مطابقت ساختمان با پروانه و نقشه و محاسبات فنى را گواهى کنند. هرگاه مهندس مجری ساختمان تحت مسئولیت خود را برخلاف پروانه مصوب و ضوابط فنی منضم به آن اجرا نماید و یا در پایان کار اجرای آن را برخلاف واقع گواهی نماید و موضع منتهی به طرح در کمیسیون مندرج در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری و صدور رأی بر جریمه یا تخریب ساختمان گردد، شهرداری مکلف است مراتب را به سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان منعکس نماید. ‌شورای انتظامی سازمان مذکور موظف است مهندس مجری را در صورت تقصیر برابر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان حسب مورد با توجه به اهمیت ‌موضوع به 6 ماه تا محرومیت دائمی از اجرا و در صورتی که مجدداً مرتکب تخلف شود که منجر به صدور رأی تخریب به وسیله کمیسیون ماده صد‌گردد به حداکثر مجازات محکوم کند. مراتب محکومیت از طرف شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان در پروانه اشتغال درج و در یک از جرائد‌کثیرالانتشار اعلام می‌گردد. شهرداری مکلف است تا صدور رأی محکومیت به محض وقوف از تخلف مهندس مجری و ارسال پرونده کمیسیون ماده صد ‌به مدت حداکثر 6 ماه ازاخذ گواهی امضاء مهندس مجری مربوطه جهت پروانه های ساختمانی شهرداری خودداری نماید. مهندسین ناظر ساختمانی موظفند تطابق عملیات اجرایی ساختمان با پروانه و نقشه های مصوب را بصورت مستمر بازرسی نموده و نتیجه را به مرجع صدور پروانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان گزارش نمایند. هر گاه مهندس ناظر گزارش خلاف واقع ارائه کند و یا تخلف را به‌موقع به شهرداری اعلام نکند و موضع منتهی به طرح در کمیسیون مندرج در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری و صدور رأی بر جریمه یا تخریب ساختمان گردد شهرداری مکلف است مراتب را به سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان منعکس نماید. ‌شورای انتظامی سازمان مذکور موظف است مهندس ناظر را در صورت تقصیر برابر قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان حسب مورد با توجه به اهمیت ‌موضوع به 6 ماه تا سه سال محرومیت از نظارت و در صورتی که مجدداً مرتکب تخلف شود که منجر به صدور رأی تخریب به وسیله کمیسیون ماده صد‌گردد به حداکثر مجازات محکوم کند. مراتب محکومیت از طرف شورای انتظامی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در پروانه اشتغال درج و در یک از جرائد‌کثیرالانتشار اعلام می‌گردد. شهرداری مکلف است تا صدور رأی محکومیت به محض وقوف از تخلف مهندس ناظر و ارسال پرونده کمیسیون ماده صد به مدت حداکثر 6 ماه از پذیرش مهندس ناظر مربوطه جهت پروانه های ساختمانی شهرداری خودداری نماید. ‌ مأموران شهرداری نیز مکلف‌اند در مورد ساختمانها نظارت نمایند و هر گاه از موارد تخلف در پروانه به‌موقع جلوگیری نکنند و یا در مورد صدور گواهی‌انطباق ساختمان با پروانه مرتکب تقصیری شوند طبق مقررات قانونی به تخلف آنان رسیدگی می‌شود و در صورتی که عمل ارتکابی مهندسان ناظر و‌مأموران شهرداری واجد جنبه جزایی هم باشد از این جهت نیز قابل تعقیب خواهند بود. در صورتیکه مهندسین ناظر و یا مأموران شهرداری عدم حضور مداوم مجری در محل پروژه را احراز و گزارش نمایند، شهرداری مکلف خواهد بود ضمن تعطیل کردن عملیات ساختمانی مراتب را به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت بررسی موضوع و صدور تصمیم مقتضی اعلام نماید. ‌در مواردی که شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی است و دستور شهرداری اجرا نشود می‌تواند با استفاده از مأموران اجراییات خود و‌در صورت لزوم مأموران انتظامی برای متوقف ساختن عملیات ساختمانی اقدام نماید». 12 7
پیشنهاد می شود راسته ی میانی بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان 16 آذر به « دوستداران تهران» نامگذاری و تابلوی مرتبط با آن نصب شود. برای این گذر می توان رویدادها و برنامه های متنوع دائمی یا موضوعی مرتبط با «تهران زیبا و دوست داشتنی» اجرا کرد. انجمن دوستداران تهران آمادگی دارد با تمام توان، عشق و انگیزه این گذر را با هماهنگی نهادهای مرتبط، تبدیل به یک گذر خاطره انگیز با رویکرد انسانی و اجتماعی نماید. بدین ترتیب تهران برای یک نقش جذاب ملی و بین المللی در زمینه ی گردشگری آماده خواهد شد. امیدواریم این پیشنهاد مورد پذیرش قرار گیرد. انجمن دوستداران تهران یک سازمان مردم نهاد است دارای پروانه فعالیت و ثبت شده. در صورت ضرورت، مستندات ارائه خواهد شد. با احترام - محمدهادی محمدی - مدیرعامل انجمن دوستداران تهران 26 دی ماه نود و نه 13 6
لطفاً ترتیبی اتخاذ گردد که تردد عمومی خودرو و موتور سیکلت در مسیر زیر در محدوده پارک جنگلی لویزان ممنوع و این مسیر صرفاً به پیاده روی شهروندان اختصاص داده شود: مسیر از ورودی پارک در انتهای خیابان طجرلو در شیان ، تا هتل شیان و از آنجا تا تالار و رستوراهای شیان در روی قله این محدوده برای استفاده افرادی که اهل ورزش و پیاده روی هستند مناسب است و تردد خودروهای عبوری موجب سلب امنیت ورزشکاران و همچنین رفتارهای ناهنجار ، صداهای بلند مراجعینی که به راحتی با خودرو به آن محل می آیند موجب سلب آسایش و از دست رفتن سکوت جنگل در آن ناحیخ میشود. بسته بودن این محدوده در دوران شیوع کرونا تجربه بسیار خوشایندی بود . تقاضا دارد با تدبیر اتخاذی این شرایط را دایمی نمایید. در صورت لزوم توضیحات بیشتر و تصاویر لازم قابل تقدیم است. باتشکر 6 1
با سلام و احترام؛ با عنایت به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به شماره 21439/2720/160 مورخ 1399/09/26 که در آن رویکرد «بودجه ریزی مشارکتی» به عنوان یک الزام برای تدوین بودجه سال 1400 شهرداری تهران تعیین شده است. به اطلاع می رسانم رساله دکتری اینجانب با موضوع «مدل بودجه ریزی مشارکتی برای مدیریت منابع شهری» با همکاری اساتید مجرب در دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علم و صنعت ایران در حال انجام می باشد و در طی سال های گذشته تجربیات دیگر کشورها به همراه مدل ها، رویکردها و فرایندهای بودجه ریزی مشارکتی مطالعه و بررسی شده است (از جمله برزیل، آمریکا، اروپا، کره جنوبی , ...). براین اساس، اینجانب آمادگی خود را برای همکاری با شورای اسلامی شهر تهران در زمینه تهیه قوانین و آیین نامه ها، طراحی و توسعه مدل ها و فرایندهای بودجه ریزی مشارکتی در سطح شهرداری و نیز توانمندسازی شورایاری‏ ها اعلام می کنم. 12 2
سلام عرض ادب احترام{ باغ لارک_پادگان ارتش} واقع در تهران شمیران اقدسیه میدان ارتش بزرگراه ارتش خیابان شهیدابوالفضل صمیع می باشد لذا از شما خواهشمند این باغ لارک +پادگان ارتش به بوستان تبدیل نمایید شمیران با برجسازی به نابودی به سر می برد.لطفا نگذارید ارگانها و نهادها اعم از خصوصی-دولتی این باغ ها به تملک خود بگیرند و پروژه های که آنان دوست دارند اجرا نمایند.باتشکر 10 0
سلام خدمت مسئولین محترم با توجه به شیوع کرونا، فعالیت‌های عمومی با مخاطرات جدی روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد شورای شهر از توانایی ایجاد الزام اتوماسیون، حداقل در ساختار شهرداری برخوردار است؛ اما هنوز در امور مرتبط به مردم و شهرداری حضور فرد متقاضی ضروریست. بر این اساس پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و همچنین کاهش فساد و افزایش شفافیت، رسیدگی به این مهم در اولویت قرار گیرد. 1399/08/10 19 2
با سلام و احترام اینجانب در خواست دارم مخازنی زیر زمینی ( استخر هایی شبیه به آب انبار های قدیمی) در هر منطقه برای جمع آوری آبهای سطحی تعبیه گردد تا برای آبیاری فضای سبز استفاده گردد.کارکرد دوم این موضوع سیل گیر بودن این مخازن می باشد که در زمانهای بحرانی قابلیت انتقال آب به شکل سریع به آنها وجود دارد. 1399/06/18 15 2
با سلام و احترام پیشنهادی در خصوص خرید و بازسازی خانه های قدیمی و میراثی فرهنگی و تبدیل آن به مکان های پاتوق و بوم گردی را دارم.این کار مدل اقتصادی خوبی برای خریدن این خانه ها می باشد. 1399/06/18 16 1
با سلام و احترام لطفا قوانینی در جهت خرید باغهای تهران از صاحبان آنها و تبدیل آن به تفرجگاه شهروندان اقدام نمایید .می توان از مجتمع های تجاری دور این گونه مراکز هزینه خرید باغ را تامین نمود. 1399/06/22 8 3
با سلام و احترام طرح پیشنهادی : طرح جدید بهسازی شهر تهران اینجانب از اعضا هیات علمی دانشگاه و اساتید مرمت ابنیه و بافت شهری در تهران هستم. و طی پروژه هایی که در چند شهر کشور انجام داده ام. طرحی به نظرم آمد که می¬تواند مشکل فرسودگی بافت شهری و مردگی محلات شهر رابرطرف کند. این طرح بسیار ساده ، شدنی و درآمدزا برای شهرداری است و از سویی برای اسایش و توزیع امکانات برای بخش مسکونی بسیار موثر است.لبته برای بهتر اجرا شدن آن شاید نیاز به توضیحات بیشتر باشد که در صورت توجه شورای محترم شهر اینجانب می تواند کمک معنوی کند. در مطالعات نویسنده به این نتیجه رسیده که دلیل اصلی مرده شدن بخش¬های از شهر یا شب مردگی یا غیره، وجود واحدهای تجاری و کارگاهی است. تجربه نویسنده نشان می دهد بیشترین اسیب را مغازه ها در فرسوده کردن بافت شهری و مسکونی دارند. بدین صورت که وجود یک مغازه در زیر یک ساختمان مسکونی بعد از مرور زمان اجازه ساخت یا تجدید بنا را به ساختمان نداده و به مرور ساختمان که فاقد امکانات (مثل آسانسور، پارکینگ و غیره بوده) سکنه رها کرده و مکان به مرور زمان تبدیل به واحد اداری یا کارگاهی شده یا محلی نامناسب برای زیست افراد متفرقه می شود و به عبارتی بافت شهری و مسکونی از بین می رود. و شهر نواسازی شده و ساختمان های فاقد امکانات مجهز به امکانات شده و بخشی از خودروهای کنار خیابان به پارکینگ ها خواهد رفت. راهکار: 1- صدور بخشنامه ها و مجوزهایی مشوقی به بخش مسکونی ، که در صورت تمایل بخش مسکونی به ساخت، تجدید بنا، هر گونه مخالفت از ساخت از مغازه ها گرفته شود.البته بخش مسکونی موظف به پرداخت اجاره مغازه به مدت یک یا دوسال می باشند. 2- این طرح موجب تجمیع بسیاری واحدهای ریزدانه شده و بسیاری از کوچه های بن بست از بین می رود. 3- تمامی منازل مسکونی داری امکانات پارکینگ اسانسور و تجهیزات مدرن خواهند شد 4- شهر زنده شده و امکان زیست در بسیاری مناطق احیا خواهد شد. 5- هر ساختمانی که بیش از ۲۵ سال از ساخت آن گذشته باشد و فاقد امکانات ضوروی چون پارکینگ و اسانسور باشد مشمول اجرای طرح شود و ساختمان هایی که دارای این امکانات هستند می بایست بیش از ۵۰ سال از ساخت آن گذشته باشد تا امکان تجدید بنا داده شود. با سپاس 1399/06/18 7 1
املاك ريزدانه در محله هاي كم برخودار كه از فرصت تجميع و تامين پاركينك بهره مند هستند را با ارفاق يك طبقه تشويقي فراهم كنيد تا فرصت ساخت و ساز براي آنها فراهم شود تا ضمن نوسازي و ايمن سازي ساخت و ساز رونق بگيريد و شهرداري در تامين بودجه محله هاي محروم و كم برخوردار براي خدمت رساني دچار معظل نشود . لازم بذكراست كه طرح تفضيلي املاك 100 متر ميتواند با تامين پاركينك تا 4 طبقه را شهرداري مجوز ساخت بدهد و اين امكان مشكلات شهروندان را براي تخريب و نوسازي رفع خواهد كرد در غير اينصورت توجيح ساخت و ساز براي 3 طبقه در شرايط فعلي گراني مصالح ساختمان وجود ندارد . 1399/06/11 6 1
با سلام احتراما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی و روانی آن در جامعه و افزایش استفاده از خودروی شخصی در این مدت، جهت افزایش بهره روری از امکانات بالقوه موجود در خیابان ولیعصر (عج) و نلسون ماندلا و حمایت از کسبه و استفاده از فضای پارک ملت و کاهش بار ترافیکی و زیبا سازی خیابان ولیعصر (انتقال ایستگاه سامانه تندور از ابتدای خیابان ولیعصر به پارک سوار شهید افشارضلع شمال شرقی چهار راه پارک وی) پیشنهاد میگردد امکان عبور و مرور خودرو در خیابان ولیعصر از ابتدای چهارراه پارک وی تا ابتدای بزرگراه نیایش بصورت دوطرفه اصلاح گردد. 1399/06/11 4 4