مجوز انجام مطالعات اجرايي سيستم حمل و نقل ريلي در شهر تهران
مادهواحده:
نظر به معضلات ترافيكي شهر تهران و لزوم بهرهگيري از سيستمهاي حمل و نقل عمومي انبوه و سريعالسير و ضمن تأكيد و توجه به احداث خطوط مترو و افزايش قطارهاي مربوط جهت كاهش سر فاصلههاي حركت و بر اساس كليه مطالعات انجامشده توسط:
الف) مشاوران ذيصلاح در بخش حمل و نقل و ترافيك
ب) شركت مطالعات جامع حمل و نقل شهرداري تهران در خصوص اولويتبندي كريدورهاي مورد نياز و پرتردد و لحاظ نمودن چهار (4) خط كامل مترو و هفت هزار و پانصد (7500) دستگاه اتوبوس شهري براي سال 1404 و ايفاي نقش هر يك در سال 1404
ج) به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص بررسي و مقايسه سيستمهاي حمل و نقل عمومي و پيشنهاد احداث قطار شهري
به شهرداري تهران اجازه داده ميشود نسبت به انجام مطالعات اجرايي در خصوص تعيين سيستم در اولويت حمل و نقل ريلي در كريدورهايي كه بهصورت حلقه (رينگ) شهر تهران (كريدور شماره سه، حد فاصل ميدان پونك ـ نوبنياد، كريدور شماره چهار، حد فاصل ميدان پونك ـ زمزم، كريدور شماره شش، حد فاصل يافتآباد ـ سهراه افسريه، كريدور شماره ده حد فاصل ميدان آرژانتين انتهاي 196 شرقي (تهرانپارس) و كريدور شماره يازده حد فاصل ميدان مشيريه ـ قنات كوثر «مطابق نقشهها و مطالعات پيوست») مشخص شده است، در اولويت اول بر اساس برنامه زمانبنديشده حداكثر سهساله اقدام نمايد.
تبصره يك (1):
شهرداري تهران موظف است در راستاي اجرايي نمودن مطالعات از مشاورين داخلي و يا خارجي ذيصلاح و واجد شرايط بهره گرفته و دستگاههاي نظارت ذيصلاح مورد تأييد شهرداري نيز در اين خصوص به كار گرفته شود.
تبصره دوم (2)-جوابيه 1383/06/24-:
در اجراي اين مصوبه شهرداري تهران مجاز است با استفاده از بخش خصوصي اقدام نمايد و در صورت نياز به سرمايهگذاري اوليه توسط شهرداري تهران، اعتبار مورد نياز از محل رديف 166 اعتبارات عمراني كد 332240173 (ساماندهي حمل و نقل شهري) بودجه مصوب سال 1383 شهرداري تهران تأمين ميشود.
