مجوز استفاده از بخش خصوصي جهت كنترل پاركينگهاي حاشيهاي شهر تهران ( پاركبان)
مادهواحده:
به شهرداري تهران اجازه داده ميشود نسبت به استفاده از بخش خصوصي جهت اجراي مقررات پاركينگ حاشيهاي (طرح پاركبان) با همكاري و مشاركت راهنمايي و رانندگي تهران در چارچوب طرح ارائهشده و با رعايت بندهاي ذيل اقدام نمايد.
الف- كليه هزينههاي اوليه اجراي طرح در بخش سرمايهگذاري از رديف فصل چهاردهم ماده شانزده هزينههاي جاري بودجه مصوب سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با رعايت كليه ضوابط و مقررات مالي و حفظ اموال، توسط شهرداري تهران پرداخت خواهد شد (كليه اموال سرمايهاي متعلق به شهرداري تهران خواهد بود)
ب- هزينههاي جاري هر سه ماه يكبار (در ابتداي هر فصل) توسط شهرداري تهران به مجري طرح پرداخت خواهد شد.
ج- در صورتيكه علاوه بر هزينههاي اعلامشده، هزينههاي جديد از طرف مجري طرح با ارائه مدارك مستند مطالبه شود، حداكثر تا ده درصد (10%) با توافق سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و مازاد بر آن با بررسي و تصويب شوراي اسلامي شهر تهران قابل پرداخت خواهد بود.
د- راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مسؤول نظارت فني و حسن اجراي طرح ميباشد.
هـ- سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مسؤول نظارت مالي براي اجراي طرح بوده و ميبايد هر سه ماه يكبار گزارش مالي و همچنين ميزان پيشرفت طرح را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.
و- از آنجاييكه اجراي اين طرح بهمنظور بهبود عبور و مرور و روانسازي ترافيك شهر تهران انجام ميپذيرد، در صورت كسب درآمد، كل درآمدهاي حاصله از اجراي طرح (سهم شهرداري تهران) صرف بهبود وضعيت حمل و نقل و ترافيك شهر تهران خواهد شد. (در صورت كسب سود و درآمد در سال اول 50% سهم شهرداري تهران و 50% سهم مجري طرح خواهد بود).
ز- زمان شروع طرح پانزدهم ارديبهشتماه سال 1383 بوده و انجام هر مرحله با هماهنگي سازمان حمل و نقل و ترافيك انجام خواهد شد.
ح- كليه توافقات موصوف، مربوط به سال 1383 ميباشد، نحوه ادامه اجراي طرح در سنوات آتي با پيشنهاد شهرداري تهران و تصويب شوراي اسلامي شهر تهران خواهد بود.
ط- تعيين نرخ پاركينگ (همزمان با تعيين نرخ پاركومتر) بر اساس پيشنهاد شهرداري تهران و تصويب شوراي اسلامي شهر تهران ميباشد.