جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض فرمانداري تهران به شماره 1/11561 به تاريخ 84/12/28 به متن مصوبه «دستورالعمل اجرايي مصوبه چگونگي مشاركت شهرداري تهران در توسعه فضاها و اماكن ورزشي تهران» تصويبي در دويست و چهارمين و دويست و دهمين جلسات رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخهاي 84/10/27 و 84/11/18 - ـ ابلاغي به شماره 160/699/20949 به تاريخ 84/12/16
مادهواحده:
در پاسخ به اعتراض فرمانداري تهران به شماره 1/11561 به تاريخ 84/12/28 به متن مصوبه «دستورالعمل اجرايي مصوبه چگونگي مشاركت شهرداري تهران در ايجاد، توسعه و ساماندهي فضاها و اماكن ورزشي تهران» تصويبي در دويست و چهارمين و دويست و دهمين جلسات رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخهاي 84/10/27 و 84/11/18 - ابلاغي به شماره 160/699/20949 به تاريخ 84/12/16 موارد ذيل را اشعار ميدارد:
الف - مصوبه دستورالعمل فوقالذكر كه مورد اعتراض آن فرمانداري قرار گرفته است در اجرا و چارچوب مفاد مصوبه مشاركت شهرداري تهران در ايجاد، توسعه و ساماندهي فضاها و اماكن ورزشي تهران - تصويبي در يكصد و هجدهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ 83/10/8 - ابلاغي به شماره 160/594/20105 به تاريخ 83/10/16 تنظيم و تصويب شده است به نحوي كه مفاد موارد مورد اعتراض در بندهاي "الف" و "ب" از نامه آن فرمانداري عيناً در رديفهاي اول، دوم و سوم بند "د" از ماده اول مصوبه مذكور قيد شده است و پس از تصويب با توجه به عدم مغايرت با قوانين و مقررات موضوعه مورد اعتراض فرمانداري قرار نگرفته است از اينرو بهعنوان موضوع جديدي در دستورالعمل مربوط قلمداد نميشود و طبعاً با توجه به اينكه دستورالعمل اجرايي مصوبه فوقالذكر صرفاً بهعنوان آئيننامه اجرايي و در چارچوب مصوبه اصلي قرار دارد و با توجه به اينكه مصوبه اصلي مورد اعتراض فرمانداري تهران قرار نگرفته است فلذا آئيننامه اجرايي آن نيز نميتواند مورد اعتراض آن فرمانداري قرار گيرد.
ب - در راستاي تأمين نظر آن فرمانداري و با عنايت به قانون تعاريف محدوده و حريم شهر، روستا و شهرك و نحوه تعيين آنها كلمه «حريم» از كليه مفاد مصوبه مورد اعتراض حذف و بهجاي آن وفق قانون تعاريف محدوده و حريم شهر، روستا و شهرك و نحوه تعيين آنها عبارت «حد كالبدي موجود شهر و توسعه آتي آن در دوره طرح جامع و تا تهيه طرح مذكور در طرح هادي شهر كه ضوابط و مقررات شهرسازي در آن لازمالاجرا ميباشد.» جايگزين ميشود.
ج - همچنين در خصوص بند "ب" اعتراضيه آن فرمانداري با عنايت به اينكه تصميمات شوراي اسلامي شهر در ارتباط با ميزان عوارض در هر يك از موضوعات تخفيف موضوع تبصره سوم ذيل ماده پنجم (5) قانون اصلاح بخشي از مواد قانون برنامه سوم نميباشد، بلكه مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران متوجه مبناي عوارض مكانهاي ورزشي بوده كه بهتناسب نيازهاي شهر و ضرورت تشويق بخش خصوصي در زمينه سرمايهگذاري، عوارض احداث اين بناها كمتر از ساير عوارض پيشبيني شده است فلذا بحث تخفيف يا معافيت منتفي ميباشد.