laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/1130/9626
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1387/06/09


تعيين نرخ و ساماندهي وضعيت ارائه سرويس مدارس در شهر تهران

مصوب 1387/06/05


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن

انتخاب وضعیت تنقیحی :
(توجه: شهروند گرامی؛ تنقیح مصوبات در حال تکمیل است. نسخه نهایی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.)

تعيين نرخ و ساماندهي وضعيت ارائه سرويس‌هاي مدارس در شهر تهران
ماده‌واحده:
با استناد به مفاد ماده نهم (9) از قانون توسعه حمل‌ و نقل عمومي و مديريت سوخت مصوب مجلس شوراي اسلامي به تاريخ 1386/9/18 و بندهاي 2، 5 و 27 از مفاد ماده 71 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 و الحاقات بعدي آن با عنايت به اهميت ارائه خدمات مناسب توسط سرويس‌هاي مدارس در شهر تهران به دانش‌آموزان و ضرورت مديريتي پويا و پاسخگو و نظارتي مستمر در اين‌امر در زمينه‌هايي چون استفاده استاندارد و مناسب از ظرفيت خودروهاي مربوط، تردد امن و روان وسايل نقليه مذكور، امنيت رواني و جاني دانش‌آموزان، رفع نگراني‌هاي والدين آن‌ها، همچنين دريافت عادلانه نرخ استفاده از سرويس‌هاي مدارس و هماهنگي ميان دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط شهرداري تهران موظف است به‌ منظور استفاده از كليه ظرفيت‌هاي موجود شامل:
- خودروهاي ون، تاكسي، ميني‌بوس و اتوبوس‌هاي تحت مديريت و نظارت شهرداري تهران
- خودروهاي فعال در بخش آژانس‌هاي اتومبيل شهري تهران
- شركت‌هاي خصوصي حمل‌ و نقل عمومي تحت پوشش و نظارت شهرداري تهران
- دفاتر مناطق و نواحي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسي‌راني شهر تهران
- دفاتر موجود در كليه مدارس شهر تهران و نواحي 1 و 2 آموزش‌ و پرورش شهرستان ري در مقاطع مختلف تحصيلي (ابتدايي تا دبيرستان) با هماهنگي سازمان‌هاي آموزش‌ و پرورش مربوط
ضمن تشكيل كميته‌اي متشكل از اعضاء ذيل نسبت به ايجاد و ساماندهي شبكه ويژه حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس شهر تهران با لحاظ كليه شاخص‌هاي لازم و هم‌چنين اجرا و نظارت بر رعايت نرخ سرويس‌هاي مذكور كه در قالب جدول پيوست ارائه مي‌شود، در سال تحصيلي 88 ـ87 و سال‌هاي آتي اقدام نمايد.
الف) نماينده فرماندار تهران
‌ب) معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران
‌ج) مديرعامل سازمان تاكسي‌راني شهرداري تهران
‌د) مديرعامل شركت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه
هـ) نماينده تام‌الاختيار نيروي انتظامي تهران بزرگ.
‌و) نماينده تام‌الاختيار سازمان آموزش‌ و پرورش شهر تهران
‌ز) نماينده تام‌الاختيار سازمان آموزش‌ و پرورش شهرستان تهران
تبصره يكم (1):
كميته مذكور در صورت لزوم از ساير دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط دعوت به عمل خواهد آورد.
تبصره دوم (2):
كليه رانندگان موضوع اين مصوبه مي‌بايست شرايط مندرج در ماده ششم آيين‌نامه اجرايي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسي‌راني شهر تهران و همچنين شرايط مندرج در فصل چهارم از اساس‌نامه شركت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه را احراز نمايند، بديهي است براي رانندگان سواري موجود (غير پلاك تاكسي)، رانندگان سواري فعال در آژانس‌ها، رانندگان فعال ميني‌بوس‌راني و اتوبوس‌راني از طريق سازمان تاكسي‌راني تهران و شركت اتوبوس‌راني اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
تبصره سوم (3):
شهرداري تهران مسئوليت نظارت بر حسن اجراي اين مصوبه را بر عهده داشته و موظف است هر سه ماه يك‌بار گزارش عملكرد و در صورت لزوم پيشنهادات اصلاحي خود را در اين‌خصوص به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.
تبصره چهارم (4):
كليه سرويس‌هاي مدارس موضوع اين طرح اعم از خودرو سواري، ون، ميني‌بوس و اتوبوس داراي برچسب‌هاي ويژه سرويس مدارس كه توسط شهرداري تهران تهيه مي‌شود، خواهند بود.
تبصره پنجم (5):
شهرداري تهران موظف است هرگونه اقدام در خصوص تغيير و يا اصلاح نرخ سرويس‌هاي مدارس اين مصوبه را به تأييد شوراي اسلامي شهر تهران برساند.
تبصره ششم (6):
شهرداري تهران موظف است به‌منظور اجراي مفاد اين مصوبه در سال تحصيلي 88 -87 نسبت به تسريع در انجام هماهنگي‌هاي لازم با كليه مراجع ذي‌ربط اقدامات لازم را معمول نمايد. بديهي است كميته مذكور به‌ تدريج در سال جاري ساير اقدامات اصلاحي لازم را معمول خواهد داشت.
تبصره هفتم (7):
دارا بودن كليه خدمات بيمه‌اي با عنايت به اهميت امنيت و حفظ سلامت دانش‌آموزان كليه سرويس‌هاي مدارس اعم از خودروهاي سواري، ون، ميني‌بوس و اتوبوس الزامي است.

(جدول شماره 1)-جوابيه 1387/07/07-

هزينه سرويس مدارس براي خودروهاي سواري و ون
(ماهيانه)
رديفمسافت رفت و برگشت(كيلومتر)مدت زمان رفت و برگشت (دقيقه)با احتساب سرعت 18 كيلومتر بر ساعتمعطلي سوار و پياده كردن مسافر سواري (دقيقه)جمع سواري با احتساب 60 دقيقه رفت و برگشت نيم‌راهحد متوسط كرايه سواري براي هر دانش‌آموز و 26 روز سرويس‌دهي (ريال)معطلي سوار و پياده كردن مسافر ون (دقيقه)
15-01724=3×8101 = 17 ÷ 24 + 60350/00066=3×22
210 - 03324=3×8117 = 33 ÷ 24 + 60440/00066=3×22
315 - 04924=3×8133 = 49 ÷ 24 + 60500/00066=3×22
420 - 06524=3×8149 = 65 ÷ 24 + 60560/00066=3×22
525 - 08124=3×8165 = 81 ÷ 24 + 60600/00066=3×22
630 - 09724=3×8181 = 97 ÷ 24 + 60660/000 66=3×22

توضيحات:
1- بعد از 30 كيلومتر متناسب با كرايه‌هاي فوق‌الذكر و به‌ صورت توافقي عمل خواهد شد.
2- حداكثر ظرفيت براي خودرو سواري چهار نفر و براي خودرو ون يازده نفر مي‌باشد.
3- بيمه كامل سرنشين (نقص عضو و فوت) براي كليه دانش‌آموزان الزامي است.
4- هزينه هر ساعت سرويس مدرسه با تاكسي‌سواري مدل 1382 به بالا سي هزار (30/000) ريال و تاكسي ون سي و پنج هزار (35000) ريال در نظر گرفته شده است.
5- براي رفت يا برگشت تاكسي به ابتداي خطي كه در آن فعاليت مي‌كند به ميزان پانزده دقيقه زمان در نظر گرفته شده است. (چهار بار در نظر گرفته‌ شده برابر شصت دقيقه).
6- براي هر بار سوار يا پياده شدن دانش‌آموزان به ميزان چهل و پنج ثانيه زمان در نظر گرفته شده است.
7- تعداد روزهاي سرويس‌دهي در هرماه بيست و شش (26) روز محاسبه‌ شده است. (در ماه‌هاي فروردين و خرداد كرايه براساس تعداد روزهاي سرويس‌دهي محاسبه خواهد شد)

(جدول شماره 2)-جوابيه 1387/07/07-

هزينه سرويس مدارس براي خودروهاي ميني‌بوس و اتوبوس
(ماهيانه)
رديفمسافت رفت و برگشت (كيلومتر)حد متوسط كرايه ميني‌بوس براي هر دانش‌آموز و 26 روز سرويس‌دهي (ريال)حد متوسط كرايه اتوبوس براي هردانش‌آموز در 26 روز سرويس‌دهي (ريال)
15 - 0170/000120/000
210 - 0190/000140/000
315 - 0210/000160/000
420 - 0230/000180/000
525 - 0250/000200/000
630 - 0270/000 220/000

توضيحات:
1- بعد از 30 كيلومتر متناسب با كرايه‌هاي فوق‌الذكر و به‌ صورت توافقي عمل خواهد شد.
2- حداكثر ظرفيت براي ميني‌بوس بيست (20) نفر و براي اتوبوس چهل (40) نفر مي‌باشد.
3- بيمه كامل سرنشين (نقص عضو و فوت) براي كليه دانش‌آموزان الزامي است.
4- تعداد روزهاي سرويس‌دهي در هر ماه بيست و شش (26) روز محاسبه‌ شده است. (در ماه‌هاي فروردين و خرداد كرايه بر اساس تعداد روزهاي سرويس‌دهي محاسبه خواهد شد.)