laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 3428
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1348/08/20


تصويب نقشه مربوط به ايجاد جاده سوم

مصوب 1348/08/18


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن


تصويب نقشه مربوط به ايجاد جاده سوم
 پيشنهاد شماره 13377/ش/31296 مورخه 1348/8/11 منضم به نقشه طرح خيابان نمونه عباس‌آباد و ادامه آن تا پارك‌وي هيلتون - قوچك كه معروف به جاده سوم تهران- شميران است، واصل و به كميسيون شهرسازي انجمن مراجعه شد و گزارش موافق كميسيون به شرح ذيل:
«به تاريخ 1348/8/14 كميسيون شهرسازي به رياست آقاي مهندس سيحون با حضور امضاء‌كنندگان ذيل و آقاي مهندس كرلو سرپرست قسمت شهرسازي شهرداري پايتخت تشكيل و پيشنهاد شماره 13377/ش /31296 مورخ 1348/8/11 شهرداري طرح، پس از استماع توضيحات آقاي مهندس كرلو و ملاحظه نقشه‌هاي مربوط به طرح جاده سوم چون كميسيون ضرور دانست كه از محل بازديد به عمل آيد، لذا اعضاء كميسيون به اتفاق آراء آقاي مهندس كرلو به محل عزيمت و از مسير بازديد به عمل آمد و با توضيحاتي كه آقاي مهندس كرلو در پاسخ سؤالات اعضاي كميسيون دادند، كميسيون به اين نتيجه رسيد كه:
1- طرح مسير جاده سوم در طرح تفصيلي عباس‌آباد كه توسط مهندسين مشاور طرح جامع تهيه گرديده و به تصويب شوراي‌عالي شهرسازي و انجمن شهر رسيده است، داراي نقطه ورود و خروج مشخص و ثابتي مي‌باشد.
2 - طرح پيشنهادي بر اساس طرح شبكه‌بندي ترافيك طرح جامع مي‌باشد.
3- در قسمت برخورد جاده سوم در شمال عباس‌آباد با اتوبان شرقي و غربي از نظر ترافيك بايد در آينده به فرم ميدان شبدري و يا مانند آن‌ كه الزاماً بدون تقاطع در نظر گرفته مي‌شود، لذا تقاطع اين دو جاده با يكديگر بايد داراي زاويه متناسب باشد و در صورتي كه در نظر باشد كه مسير فوق از جهت عدم تخريب چند ساختماني كه در مسير قرار دارد تغيير يابد، ناچار:
الف. انحراف جاده سوم به‌ طرف شرق اين محل الزامي خواهد بود.
ب. تقاطع جاده سوم با اتوبان از حالت تقاطع خارج‌ شده و به‌ صورت انطباق يا موازي درخواهد آمد كه در اين صورت از نظر راه‌حل ترافيك منطقي نخواهد بود. مضافاً به اينكه انحراف طول جاده سوم را اضافه و به‌ ناچار تپه‌اي كه در داخل منطقه عباس‌آباد است بايد قسمت اعظم آن خاك‌برداري شود كه طبعاً مستلزم هزينه گزافي خواهد بود. ضمناً براي اينكه بتوانيم مسير پيشنهادي را با خاك‌برداري تپه به سمت شرق منحرف نماييم، بايد حداقل دو قوس پي‌درپي به شعاع سيصد (300) متر زده شود كه تأمين فضاي آن براي عدم برخورد با ساختمان‌هاي ديگر بايستي از داخل منطقه نوسازي عباس‌آباد باشد، كه به نظر مي‌رسد موجب تغيير طرح تفصيلي عباس‌آباد باشد، لذا با توجه به‌ مراتب فوق و ملاحظه نقشه‌هاي اشعاري و توضيحات آقاي مهندس كرلو و بازديد محل و اينكه در طول هشت كيلومتر و نيم (8/5) جاده پيشنهادي به نحو اشعاري ساختمان زيادي موجود نيست، كميسيون با توجه به ضرورت ايجاد جاده سوم جهت رفاه اهالي و سهولت امر ترافيك پايتخت، پيشنهاد شهرداري را با جنبه موافق تلقي و جهت اتخاذ تصميم به استحضار اعضاء محترم انجمن شهر مي‌رساند و ضمناً علاوه مي‌نمايد در طرح دقت كافي و وافي شده كه مهماامكن ساختمان كمتري در معرض تخريب قرار گيرد.»
در شصتمين جلسه رسمي انجمن شهر پايتخت مورخ 18 آبان‌ماه 1348 مطرح شد و به تصويب رسيد. در ضميمه يك دوره كامل از نقشه طرح مصوب مزبور را كه به مهر انجمن رسيده است، ارسال مي‌دارد كه مقرر فرمايند با رعايت ماده 16 قانون نوسازي و عمران شهري مصوب 27 آبان‌ماه 1347 اقدامات لازمه را به عمل آورند.
رئيس انجمن شهر پايتخت - حسين فرهودي