![]() |
||||||||||
|
||||||||||
![]()
اصلاحيه مصوبه چگونگي محاسبه و اخذ بهاي خدمات مديريت پسماند «ابلاغي به شماره 160/1260/3187 مورخ 1388/3/2 و اصلاحات بعدي آن»مصوب 1397/11/07
![]() اصلاحيه مصوبه چگونگي محاسبه و اخذ بهاي خدمات مديريت پسماند «ابلاغي به شماره 160/1260/3187 مورخ 1388/3/2 و اصلاحات بعدي آن» ( ![]() ![]() پیوست مصوبه در قسمت تصاویر قابل مشاهده است. مادهواحده:
با عنايت به ماده هشتم (8) قانون مديريت پسماندها مصوب 1383/2/20 مجلس شوراي اسلامي و آييننامه اجرايي قانون مذكور مصوب 1384/5/5 هيأت وزيران و در اجراي بند بيست و ششم (26) ماده هشتادم (80) قانون تشكيلات، وظايف و اختيارات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 مجلس شوراي اسلامي و اصلاحات بعدي آن و بند دوم ذيل تصويبنامه شماره 28510/ت51024- 1394/3/9 هيأت وزيران در خصوص محاسبه بهاي تمام شده پسماند، مصوبه ابلاغي به شماره 160/1260/3187 مورخ 1388/3/2و اصلاحات بعدي آن به شرح ذيل اصلاح و به شهرداري تهران اجازه داده ميشود در سال 1397 بهاي خدمات مديريت پسماند مسكوني و غير مسكوني را بر اساس اين مصوبه محاسبه و پس از وصول به حساب درآمدي شهرداري تهران واريز نمايد. تبصره يكم (1):
باتوجه به بررسيهاي به عمل آمده و ضرورت حذف عامل ارزش معاملاتي املاك و اصلاح شيوه محاسبه بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي غيرمسكوني از فرمول بند (ب) مصوبه ابلاغي به شماره 160/2101/20792 مورخ 94/8/6، بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي غير مسكوني در سال 1397 نبايد از سه (3) برابر بهاي خدمات مذكور در سال 1395 بيشتر يا از يك سوم (1/3) آن در سال 1395 كمتر باشد. براي سنوات آتي شرط مذكور بايستي نسبت به سال ماقبل آن مبناي محاسبه قرار گيرد. تبصره دوم (2):
معوقه بهاي خدمات مديريت پسماند عادي سال 1396 واحدهاي غير مسكوني بر اساس اين مصوبه محاسبه خواهد شد. اضافه پرداختيهاي احتمالي موديان صنفي در مورد فيشهاي صادره بر مبناي سال 1396 تعديل و در حساب بستانكاري آنها ثبت و از مبلغ بدهي سال 1397 و عنداللزوم سالهاي بعد ذينفعان كسر ميشود. تبصره سوم (3):
براي كليه واحدهاي مسكوني كه از خدمات مديريت پسماند بهرهمند هستند و فاقد عوارض نوسازي ميباشند ضريب (e1) معادل چهاردهم (0/4) محاسبه ميگردد. تبصره چهارم (4):
در خصوص اماكن، صنوف و مشاغلي كه در جدول پيوست اين مصوبه براي آنها ضريب (wi) مشخص نشده است، مقدار ضريب مذكور معادل با حداقل ضريب (wi) تعيين شده در جدول پيوست (2/7 كيلوگرم در روز) در نظر گرفته ميشود. تبصره پنجم (5):
اشخاص حقيقي و حقوقي بهرهبردار (مالكين و ذينفعان) واحدهاي مسكوني و غير مسكوني واقع در محدوده قانوني شهر و حريم تهران (در صورت ارائه خدمات در حريم تهران) مكلف به پرداخت بهاي خدمات مديريت پسماند ميباشند. در صورت نقل و انتقال املاك يا واگذاري بدون پرداخت و تسويه حساب، بدهي معوقه بهاي خدمات مديريت پسماند آن واحدها به عهده شخص انتقال گيرنده است. تبصره ششم (6):
در راستاي حفظ و بهبود وضعيت محيط زيست ناشي از توليد و دفع پسماند، شهرداري تهران مكلف است براي سال 1398 با همكاري دستگاههاي اجرايي و نهادهاي ذيربط و استفاده از ابزارهاي قانوني در جهت پيگيري و تحقق برآورد هزينههاي محيط زيستي مرتبط اقدام نمايد. تبصره هفتم (7):
به منظور جلوگيري از توقف عملكرد مديريت اجرايي و صدور به موقع قبوض بهاي خدمات مديريت پسماند توسط شهرداري تهران در سال 1398، ضرايب جمع آوري و دفع (ct و cd) به ميزان يك و بيست و پنج (1/25) نسبت به سال 1397 محاسبه ميشود. تبصره هشتم (8):
شهرداري تهران موظف است گزارش اقدامات انجام گرفته در خصوص مفاد اين مصوبه و همچنين تفكيك پسماند از مبدأ را هر سه ماه يكبار به شوراي اسلامي شهر تهران گزارش نمايد. ج) متن زير جايگزين تبصره پنجم (5) مصوبه ابلاغي به شماره 160/2101/20792 مورخ 1394/8/6 ميشود: تبصره پنجم (5) – اصلاحي: شهرداري تهران (سازمان مديريت پسماند) موظف است نسبت به ارائه خدمات به كليه توليدكنندگان پسماندهاي عادي در محدوده قانوني و خدماتي شهر تهران اقدام و هزينههاي مرتبط را مطابق اين مصوبه و بر مبناي قبوض صادره مطالبه نمايد. |