![]() |
||||||||||
|
||||||||||
![]()
جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض فرمانداري تهران به شماره 1/2881 به تاريخ 83/5/4 به متن مصوبه «مجوز انجام مطالعات اجرايي سيستم حمل و نقل ريلي در شهر تهران»تصويبي در هفتاد و نهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ 83/4/14 - ابلاغي به به شماره 160/543/7533 به تاريخ 83/4/17مصوب 1383/06/24
![]() جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض فرمانداري تهران به شماره 1/2881 به تاريخ 83/5/4 به متن مصوبه «مجوز انجام مطالعات اجرايي سيستم حمل و نقل ريلي در شهر تهران»تصويبي در هفتاد و نهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ 83/4/14 - ابلاغي به به شماره 160/543/7533 به تاريخ 83/4/17 مادهواحده: در پاسخ به اعتراض فرمانداري تهران به شماره 1/2881 به تاريخ 83/5/4 به مصوبه «مجوز انجام مطالعات اجرايي سيستم حمل و نقل ريلي در شهر تهران» تصويبي در هفتاد و نهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ 83/4/14 - ابلاغي به شماره 160/543/7533 به تاريخ 83/4/17 موارد ذيل را اشعار مينمايد: الف: وفق مفاد ماده هشتادم قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 و الحاقات و اصلاحات بعدي آن مسئولين ذيربط در فرض تشخيص مغايرت مصوبات شورا با قوانين و مقررات كشور و يا خروج از حدود وظايف و اختيارات شوراها ميتوانند ظرف مدت دو هفته از تاريخ ابلاغ مصوبه اعتراض خود را به اطلاع شورا برسانند. حسب مندرجات اعتراض فرمانداري تهران (نامه عطفي صدرالذكر) مصوبه مورد بحث در تاريخ 83/4/17 به آن فرمانداري واصل شده است و با احتساب مهلت قانوني تعيينشده در ماده هشتادم قانون شوراها (دو هفته)، اعتراض فرمانداري در خارج از مهلت مقرر قانوني صورت گرفته و تبعاً منشأ اثر نميباشد. ب: صرفنظر از مراتب يادشده فوقالذكر، حسب تصريح ماده هشتادم (80) قانون شوراها، مسئولين ذيربط با ذكر مورد و بهطور مستدل مجاز به اعتراض به مصوبات شوراها ميباشند حالآنكه در متن نامه اعتراض فرمانداري تهران (عطفي صدرالذكر) بدون استناد به مواد قانوني و استدلال، صرفاً بهصورت كلي به وجود مغايرت فيمابين تبصره دوم ذيل مادهواحده مصوبه مورد بحث و آييننامه معاملاتي شهرداري تهران اشاره رفته است. ج: عليهذا در جهت تأمين نظر آن فرمانداري تبصره دوم ذيل مادهواحده مصوبه فوقالذكر حذف ميشود و مصوبه مزبور شامل مادهواحده و دو تبصره به شرح ذيل ابلاغ ميشود:
مادهواحده: نظر به معضلات ترافيكي شهر تهران و لزوم بهرهگيري از سيستمهاي حمل و نقل عمومي انبوه و سريعالسير و ضمن تأكيد و توجه به احداث خطوط مترو و افزايش قطارهاي مربوط جهت كاهش سر فاصلههاي حركت و بر اساس كليه مطالعات انجامشده توسط: الف) مشاوران ذيصلاح در بخش حمل و نقل و ترافيك ب) شركت مطالعات جامع حمل و نقل شهرداري تهران در خصوص اولويتبندي كريدورهاي مورد نياز و پرتردد و لحاظ نمودن چهار (4) خط كامل مترو و هفت هزار و پانصد (7500) دستگاه اتوبوس شهري براي سال 1404 و ايفاي نقش هر يك در سال 1404 ج) سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص بررسي و مقايسه سيستمهاي حملونقل عمومي و پيشنهاد احداث قطار شهري به شهرداري تهران اجازه داده ميشود نسبت به انجام مطالعات اجرايي در خصوص تعيين سيستم در اولويت حملونقل ريلي در كريدورهايي كه بهصورت حلقه (رينگ) شهر تهران (كريدور شماره سه، حدفاصل ميدان پونك ـ نوبنياد، كريدور شماره چهار، حدفاصل ميدان پونك ـ زمزم، كريدور شماره شش، حدفاصل يافتآباد ـ سهراه افسريه، كريدور شماره ده حدفاصل ميدان آرژانتين انتهاي 196 شرقي (تهرانپارس) و كريدور شماره يازده حد فاصل ميدان مشيريه ـ قنات كوثر«مطابق نقشه ها و مطالعات پيوست») مشخص شده است، در اولويت اول بر اساس برنامه زمانبنديشده حداكثر سهساله اقدام نمايد. تبصره يك (1): شهرداري تهران موظف است در راستاي اجرايي نمودن مطالعات از مشاورين داخلي و يا خارجي ذيصلاح و واجد شرايط بهره گرفته و دستگاههاي نظارت ذيصلاح مورد تأييد شهرداري نيز در اين خصوص به كار گرفته شود. تبصره دو (2): در اجراي اين مصوبه شهرداري تهران مجاز است با استفاده از بخش خصوصي اقدام نمايد و در صورت نياز به سرمايهگذاري اوليه توسط شهرداري تهران، اعتبار مورد نياز از محل رديف 166 اعتبارات عمراني كد 332240173 (ساماندهي حمل و نقل شهري) بودجه مصوب سال 1383 شهرداري تهران تأمين ميشود. |