تعيين وظايف شوراي فني شهرداري تهران

مادهواحده:
نظر به اين كه دستورالعملهاي اجرايي و بخشنامهها و حدود اختيارات شوراي عالي فني كشور در چارچوب طرحهاي عمراني ملي تعريف شده است و با توجه به وضعيت خاص پروژههاي شهرداري به شهرداري تهران اجازه داده ميشود نسبت به تشكيل شوراي فني شهرداري با وظايف و اختيارات به شرح ذيل اقدام نمايد.
تبصره يكم (1)-اصلاح 1397/07/08-:
شورا متشكل از پنج عضو به شرح ذيل ميباشد كه با حضور سه (3) نفر از پنج (5) نفر رسميت مييابد:
1 ـ معاون فني و عمراني شهرداري تهران
2 ـ يك نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران
3 ـ سه نفر خبره با تخصص لازم و سوابق مرتبط، به پيشنهاد شهردار تهران و با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران

تبصره دوم (2) : وظايف و اختيارات شوراي فني شهرداري تهران به شرح زير ميباشد.
الف: تدوين نظام فني و اجرايي و پيشنهاد آن به شوراي اسلامي شهر تهران جهت تصويب.
ب: تصويب نرخ قراردادهاي خاص.
ج: بررسي و اظهارنظر درباره قيمتهاي پيشنهادي مناقصهها در مواردي كه بالاتر از نصاب تعيينشده باشد.
د: تصويب شرح كارهاي خاص.
ه: تصويب قيمتهاي جديد.
و: تصويب نسبت اقلام ستارهدار نسبت به كل برآورد.
ز: بررسي و تصويب قيمتهاي پايه (در مواردي كه فهارس بها موجود نباشد) و ضوابط و دستورالعملهاي مربوط به آن.
ح: بررسي و اتخاذ تصميم در مسائل فني و تخصصي كه مورد سؤال واحدهاي شهرداري و كارفرمايان بوده و قرارداد در مورد آنها راهحل مشخصي ارائه ننموده است.
ط: تجديدنظر در نرخ پيمانها در صورت لزوم وجود توجيه كافي، مشروط بر آنكه در قالب قرارداد و ضوابط مربوط پيشبيني لازم براي جزئيات جبران هزينه و خسارت موردبحث نشده باشد.
ي: بررسي ضرر و زيان ادعايي طرفهاي قرارداد
تبصره سوم (3)-اصلاح 1395/12/17-:
وظايف دبيرخانه شوراي فني شهرداري تهران به عهده دفتر نظام فني و اجرايي مستقر در حوزه معاونت فني و عمراني شهرداري تهران است كه دبير آن به پيشنهاد معاون فني و عمراني شهرداري تهران و با حكم شهردار تهران منصوب ميشود

تبصره چهارم (4)-الحاق 1397/07/08-:
شهرداري تهران موظف است هر شش (6) ماه يكبار گزارش فعاليتهاي شوراي فني شهرداري تهران را به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال نمايد.
