laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/637/7194
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1384/04/25


آیین‌نامه چگونگي مشاركت شهرداري تهران در ساماندهي خدمات فوريت‌هاي پزشكي در شهر تهران

مصوب 1384/04/14


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن

انتخاب وضعیت تنقیحی :
(توجه: شهروند گرامی؛ تنقیح مصوبات در حال تکمیل است. نسخه نهایی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.)

آيين‌نامه چگونگي مشاركت شهرداري تهران در سامان‌دهي خدمات فوريت‌هاي پزشكي در شهر تهران
فصل اول(1): كليات
ماده اول (1)
در اين آئين‌نامه، واژه‌هاي اختصار زير در مفاهيم مشروح مربوط به‌كار مي‌رود:
الف- طرح: طرح چگونگي مشاركت شهرداري تهران در سامان‌دهي خدمات فوريت‌هاي پزشكي در شهر تهران.
‌ب- شورا: شوراي اسلامي شهر تهران.
‌ج- اورژانس: اورژانس استان تهران.
ماده دوم (2)
با توجه به لزوم هماهنگي در آماده‌سازي نيروي انساني، تجهيزات سخت‌افزاري (آمبولانس و ...) و موافقت اورژانس در سال 1384، اولويت‌هاي 1 تا 29 اعلام‌شده (مكان‌هاي پيشنهادي جهت پايگاه‌هاي مزبور) در برنامه راه‌اندازي قرار مي‌گيرند.
فصل دوم(2): كميته راهبردي
ماده سوم (3)
در راستاي اجراي مفاد آيين‌نامه، كميته راهبردي طرح در شهرداري تهران با شركت اعضاي ذيل و يا نمايندگان تام‌الاختيار آن‌ها تشكيل مي‌شود:
الف- معاون خدمات شهري شهرداري تهران به‌عنوان مسئول كميته.
‌ب- معاون مالي و اداري شهرداري تهران.
‌ج- معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران.
‌د- مديرعامل شركت شهر سالم.
هـ- مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني به‌عنوان دبير كميته.
تبصره(جوابيه 1384/06/15):
كميته مذكور مي‌بايست به‌منظور هماهنگي با ساير حوزه‌هاي اجرايي مرتبط در شهرداري تهران و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط به‌ويژه اورژانس استان تهران از طريق دعوت به جلسات مرتبط و هم‌چنين عقد تفاهم‌نامه همكاري، اقدامات شايسته را اعمال دارد.
ماده چهارم (4)
وظايف كميته راهبردي به شرح ذيل است:
الف- جانمايي، نيازسنجي و امكان‌سنجي براي اختصاص فضاي مناسب براي ايجاد پايگاه‌هاي شهري با لحاظ شاخص‌هاي مورد نظر اورژانس، نيازهاي جمعيتي، محدوديت‌هاي ترافيكي، خدماتي و شهرسازي با اولويت دادن به استقرار پايگاه‌هاي در مراكز آتش‌نشاني و پايگاه‌هاي ستاد بحران، پارك‌ها و ... .
‌ب- پيش‌بيني و پيشنهاد اعتبار مورد نياز جهت حمايت و پشتيباني از فعاليت‌ها و خدمات پايگاه‌هاي مستقر در سازمان آتش‌نشاني در چهارچوب ضوابط و مقررات شهرداري.
‌ج- هماهنگي و ايجاد وحدت رويه ميان بخش‌هاي مختلف شهرداري و تسهيل و تسريع در انجام امور مربوطه در جهت اجراي طرح.
‌د- نظارت بر پيشرفت كار و ارائه گزارش عملكرد به شورا هر سه ماه يك‌بار.
فصل سوم(3): مراحل اجرايي
ماده پنجم (5)-جوابيه 1384/06/15-:
پس از تأييد محل پايگاه اورژانس توسط كميته راهبردي، عمليات ساخت بنا يا تكميل آن توسط سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني با استناد به كد 351015672 تحت عنوان مراكز اورژانس و نجات از لايحه بودجه مصوب سال 1384 شهرداري تهران به مبلغ شش ميليارد ريال بر اساس همخواني با نقشه تيپ استاندارد تهيه‌شده توسط اورژانس انجام و تجهيز ملزومات اداري توسط حوزه معاونت مالي و اداري صورت خواهد گرفت.
تبصره- در مورد پايگاه‌هاي مستقر در پايگاه‌هاي آتش‌نشاني فضاهاي عمومي از ميزان مورد نياز در ماده فوق كسر مي‌شود.
ماده ششم (6)
استقرار سيستم مخابرات، تهيه آمبولانس، نيروي انساني و تجهيزات پزشكي مصرفي و غيرمصرفي و نيز هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات بعدي بر عهده اورژانس خواهد بود.
تبصره- در مورد پايگاه‌هاي مستقر در ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني، هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات ساختمان‌ها بر عهده سازمان آتش‌نشاني مي‌باشد.
ماده هفتم (7)
به‌ منظور استفاده بهينه از امكانات موجود، بهره‌برداري از خدمات پايگاه‌هاي اورژانس مستقر در مركز آتش‌نشاني در مأموريت‌هاي ذاتي آتش‌نشاني پس از هماهنگي با اورژانس بلامانع مي‌باشد.
ماده هشتم (8)
شهرداري تهران موظف است به‌ منظور تأمين اعتبار مورد نياز جهت ايجاد مراكز فوق، نسبت به‌ منظور نمودن اعتبارات لازم در بودجه سال 1385 شهرداري و سنواتي خود اقدام و جهت تصويب به شورا اعلام نمايد.
ماده نهم (9)
بر اساس بند ششم (6) ماده پنجاه و پنجم (55) قانون شهرداري‌ها، مالكيت فضاي در اختيار گذارده شده به اورژانس و ساير ملزومات و تجهيزات اداري خريداري‌شده توسط شهرداري متعلق به شهرداري مي‌باشد. استفاده از فضاي ياد شده، انحصاراً جهت ايجاد پايگاه اورژانس شهري بوده و در صورت تغيير، شهرداري مجاز به سلب اختيار از اورژانس مي‌باشد.