![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
تعيين نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني و مينيبوسراني شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در سال 1390 (بخش عمومي و خصوصي)مصوب 1389/12/10
![]() تعيين نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني و مينيبوسراني شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در سال 1390 (بخش عمومي و خصوصي) ![]() مادهواحده:
در اجراي رديف بيست و هفتم (27) ماده هفتاد و يكم (71) قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1( ![]() ![]() عنوان قانون در مصوبه به اشتباه قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهردار مصوب 1375/3/1درج شده بود که بدین شرح اصلاح گردید. در سند تصویب شماره ابلاغ به اشتباه 160/1329/1335 درج شده است. الف ـ نرخ كرايه جابجايي مسافر در شهر تهران از طريق اتوبوسهاي بخش عمومي باقيمت هر بليت به ميزان چهارصد و بيست ريال (420 ريال) به شرح ذيل ميباشد.
ب ـ نرخ كرايه جابجايي مسافر در شهر تهران از طريق اتوبوسهاي بخش خصوصي در سال 1390 به شرح ذيل ميباشد:
ج ـ نرخ كرايه مينيبوس در سال 1390 به شرح ذيل ميباشد:
د ـ نرخ كرايه ميدلباس در سال 1390 به شرح ذيل ميباشد:
تبصره يكم (1):
با توجه به آزادسازي قيمت حاملهاي انرژي (گازوييل، گاز فشرده طبيعي (cng) و برق) و تأثير آن بر قيمت تمامشده كالاها و خدمات و با توجه به متوسط «قيمت تمامشده» جابجايي هر مسافر با اتوبوس در شهر تهران به ميزان 4800 ريال (بر مبناي قيمت تمام شده جابجايي هر مسافر با اتوبوس به ميزان 370 ريال در هر كيلومتر) و با توجه به ميانگين نرخ كرايه اتوبوس در سال 1390 به ميزان 1800 ريال به شرح جداول فوقالذكر (جداول بند الف و ب)، مابهالتفاوت ميانگين نرخ كرايه و متوسط قيمت تمامشده جابجايي به ميزان 3000 ريال بر اساس تعداد و ميزان جابجايي مسافر در سال 1390 از طريق كمكهاي شهرداري تهران و يارانه مورد پرداخت توسط دولت (در اجراي بند "د" ماده هشتم (8) «قانون هدفمند كردن يارانهها») به طور مساوي پرداخت خواهد شد. تبصره دوم (2):
به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اجازه داده ميشود نسبت به واگذاري بهرهبرداري و مديريت خطوط اتوبوسراني بخش عمومي به متقاضيان واجد شرايط بخش خصوصي بر اساس نرخهاي مندرج در بند "ب" اين مصوبه اقدام نمايد. تبصره سوم (3):
بازرسان شركت واحد اتوبوسراني موظفند بهطور مستمر نسبت به پرداخت كرايه با استفاده از كارتهاي اعتباري توسط شهروندان نظارت لازم را اعمال نموده و در صورت عدم پرداخت كرايه توسط شهروندان نسبت به دريافت نقدي وجوه فوق در قبال ارائه رسيد اقدام نمايند. تبصره چهارم (4):
درصورتيكه به دليل آثار ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانهها، قيمت تمامشده جابجايي هر مسافر در سال 1390 نسبت به مبالغ مورد محاسبه به شرح فوق افزايش يابد، شهرداري تهران مجاز است نسبت به ارائه لايحه به شوراي اسلامي شهر تهران به منظور بررسي و اصلاح نرخ كرايهها اقدام نمايد. تبصره پنجم (5):
شهرداري تهران (شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه) مجاز است در قالب آييننامهاي كه در هيئتمديره شركت به تصويب خواهد رسيد به آن دسته از خطوط بخش خصوصي واجد برخي از شاخصهاي ويژه نظير: شيبخط، بار ترافيكي خطوط، تعداد مسافر كمتر از حد طبيعي در خطوط، دارا بودن سيستم تهويه مطبوع (كولر)، هزينه نوع سوخت و تعميرات (بر اساس ديزل در سال 1390 محاسبهشده كه كمتر از تعميرات اتوبوسهاي گازسوز ميباشد) و به منظور عدم تضييع حقوق عادله و حمايت از بخش خصوصي، از محل اعتبارات رديف مربوطه در بودجه مصوب شهرداري تهران با عنوان كمك به مابهالتفاوت قيمت بليت اتوبوس به بخش خصوصي پرداخت نمايد. تبصره ششم (6):
به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اجازه داده ميشود در صورت ايجاد خط جديد و يا تغييرات در خطوط موجود، نرخ كرايه خطوط ايجاد شده يا تغييريافته را مطابق با ضوابط ابلاغي شوراي اسلامي شهر تهران تهيه و ابلاغ نمايد و مراتب را به اطلاع شوراي اسلامي شهر تهران برساند. تبصره هفتم (7):
شهرداري تهران (شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه) مكلف است كه در ازاي انجام هرگونه خدمات موردنياز به اشخاص حقيقي و حقوقي نسبت به انعقاد قرارداد و اخذ بهاي خدمات ارائه شده اقدام نمايد. آييننامه اجرايي اين تبصره حداكثر ظرف مدت يك ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه توسط شهرداري تهران تهيه و پس از بررسي و تصويب نهايي كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي اسلامي شهر تهران قابلاجرا خواهد بود. |