جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض شماره 94/1/8630 مورخ 94/12/19 فرمانداري تهران به متن مصوبه «بودجه سال 1395 شهرداري تهران و سازمانها و شركتهاي وابسته» ابلاغي به شماره 160/2170/32395 مورخ 94/12/2
مادهواحده:
"در پاسخ به اعتراض شماره 94/1/8630 مورخ 94/12/19 فرمانداري تهران به متن مصوبه «بودجه سال 1395 شهرداري تهران و سازمانها و شركتهاي وابسته» ـ ابلاغي به شماره 160/2170/32395 مورخ 94/12/2 اشعار ميدارد:
1 - بودجه سال 1395 شهرداري تهران در چارچوب مصوبه «سياستهاي اجرايي بودجه سال 1395 شوراي اسلامي شهر تهران» و همچنين «بخشنامه بودجه سال 1395 شهرداريهاي كشور» تهيه و تنظيم گرديده است.
2 - شوراي اسلامي شهر تهران براي اولين بار بودجه شهرداري تهران و سازمانها و شركتهاي وابسته و همچنين بودجه شوراي اسلامي شهر تهران را به طور همزمان بررسي و به تصويب رسانده است و تأخير به وجود آمده (دو روزه) به دليل مصادف بودن سيام بهمن ماه با روز جمعه ميباشد.
3 - تفاوت اعتبارات تملك داراييهاي مالي بودجه سال 1395 شهرداري تهران با مصوبه برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران ناشي از كاهش سقف بودجه شهرداري تهران در سال 1395 نسبت به پيشبيني برنامه ميباشد. همچنين در برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران اشارهاي به نسبت اعتبارات نقد و غيرنقد نشده است و مفاد بند 3 ذيل مادهواحده مصوبه بودجه سال 1395 از اين حيث مغايرتي با برنامه مذكور ندارد.
4 - به منظور شفاف نمودن ارقام واقعي بودجه سقف ارقامي كه دو بار منظور گرديده است در بند دوم قسمت «ب» مادهواحده قيد گرديده است.
5 - در پاسخ به بند پنجم، به انتهاي تبصره يكم (1) بعد از كلمه «ارائه» عبارت «و سپس براي اطلاع عموم منتشر نمايد» اضافه ميگردد.
6 - تأكيد ميگردد اعتبار پيشبيني شده، مبلغي است كه شهرداري تهران مكلف است مستقيماً به حساب انجمن كتابخانههاي شهر تهران واريز نمايد. با عنايت به اينكه اكثر كتابخانههاي عمومي سطح شهر تهران توسط شهرداري تهران احداث، توسعه و اداره ميگردد، لذا هزينههاي صورت گرفته در اين خصوص مازاد بر اعتبار پيشبيني شده جهت انجمن كتابخانههاي عمومي شهر تهران ميباشد. مضافاً اينكه به منظور بازتعريف از درآمدهاي وصولي شهرداري و تعيين تكليف نحوه اجراي ماده (6) قانون تأسيس و نحوه اداره كتابخانههاي عمومي و مشكلاتي كه در اين خصوص وجود دارد طي نامه شماره 160/33084 مورخ 1394/12/8 (تصوير پيوست) مراتب به وزير محترم كشور منعكس گرديده است.
7 - در پاسخ به بندهاي 8 و 13 نامه فرمانداري تأكيد ميگردد شوراي اسلامي شهر تهران در اجراي تبصره ذيل بند 14 ماده 71 قانون شوراها اختيار انجام معامله تا سقف معيني را به شهردار تهران و معاونين و مديران سازمانها و شركتها واگذار نموده است. بديهي است مقامات مسئول موظفند به هنگام انجام معاملات مفاد كامل آييننامه معاملات شهرداري تهران را رعايت نمايند.
8 - استناد به ماده 141 برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران از قسمت ابتدايي بند «د» تبصره چهارده (14) حذف ميگردد.
9 - عبارت "اصلاحيه بودجه" از تبصره بيست و هشتم (28) حذف و به جاي آن عبارت "متمم بودجه " جايگزين ميشود.
10- برنامه و بودجه سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران همانند سالهاي گذشته به همراه ساير مؤسسات فرهنگي به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده و مؤسسه مذكور موظف است برنامههاي اجرايي خود را تا پايان فروردين ماه سال 1395 به تأييد كميسيون فرهنگي و اجتماعي برساند و اين موضوع ارتباطي به دوره عملكرد بودجه ندارد.
11 - عملكرد شوراي اسلامي شهر تهران با توجه به گستردگي فعاليتهاي شهرداري و ساير مؤسسات و دستگاههاي خدماترسان گسترده بوده و تلاش خواهد شد در طول سال 1395 حداكثر صرفهجويي در مصرف اعتبارات پيشبيني شده اعمال شود.
12 - در خصوص ساير موارد قيد شده در نامه فرمانداري محترم تأكيد ميگردد مسئولين اجرايي شهرداري تهران و ساير واحدهاي سازماني در اجراي مفاد بودجه موظفند مقررات مالي قيد شده در آييننامه مالي شهرداريها، آييننامه معاملات شهرداري تهران و بخشنامه بودجه شهرداريهاي كشور را رعايت نمايند.
ضمناً رديفهاي ذيل بدين شرح اصلاح ميگردد:
اعتبار رديفهاي:
1ـ كد 209220223 با عنوان «احداث توسعه و بهسازي تونل نيايش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر»
2ـ كد 209220723 با عنوان «احداث بزرگراه امام علي(ع) از بزرگراه رسالت تا بزرگراه صالحآباد و تقاطعهاي مربوطه»
حذف و به اعتبار كد 209221323 با عنوان «احداث تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) و بزرگراه دولتآباد» اضافه ميگردد.