![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
تعيين نرخ كرايه خطوط انواع تاكسي در شهر تهران در سه ماهه پاياني سال 1389مصوب 1389/10/12
![]() تعيين نرخ كرايه خطوط انواع تاكسي در شهر تهران در سه ماهه پاياني سال 1389 ماده 1: با استناد به جدول آماري فوقالذكر كه نشان دهنده فرسودگي آن ميباشد و عوارض مترتبه كه عمدتاً توليد آلايندههاي زيستمحيطي و صوتي و در نهايت فقدان كيفيت لازم جهت ارائه خدمات بهينه به شهروندان تهراني ميباشد و با عنايت به اينكه مالكان ميني بوس هاي مزبور از اقشار آسيب پذير بوده و فاقد توان مالي كافي جهت تعويض و نوسازي اين خودروها ميباشند لذا با هدف تعويض و جايگزيني ميني بوس هاي فرسوده موجود و نوسازي ناوگان و افزايش كيفيت جابجايي و ترغيب شهروندان جهت بهرهگيري از سرويسهاي عمومي و افزايش خدمات رساني مطلوب و گسترده در عرصه حملونقل درو ن شهري، شهرداري تهران موظف است با استفاده از اعتبارات پيشبيني شده در رديف 4/4178 مصوبه بودجه سال 1389 شهرداري تهران و همچنين بهرهگيري از تسهيلات دولت جمهوري اسلامي ايران در اين امر بر اساس ضوابط ذيل نسبت به تعويض و نوسازي ناوگان ميني بوسراني تحت پوشش شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اقدام نمايد. ماده 2: روشهاي اجرايي تعويض و جايگزيني ميني بوس ها به شرح ذيل است: الف) واگذاري يك ميدل باس در ازاي از رده خارج نمودن دو دستگاه ميني بوس كه در اين روش از منابع شهرداري تهران استفاده نشده و جمعاً 225 دستگاه ميدل باس براي سال 1389 پيشبيني شده است كه در مرحله اول تعداد يكصد (100) دستگاه ميدل باس به ازاي اسقاط دويست (200) دستگاه ميني بوس فرسوده واگذار ميشود. تبصره 1: اجراي مراحل بعدي منوط به تحويل ميدل باس از سوي دولت ميباشد. تبصره 2: در اين روش هشتاد و دو نيم درصد (5/82%) از كل مبلغ ميدل باس از محل كمكهاي دولت و الباقي مبلغ معادل هفده و نيم درصد (5/17%) بهصورت نقدي از سوي متقاضي در يك مرحله به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه پرداخت ميشود. ب) واگذاري ميني بوس در ازاي اسقاط يك دستگاه ميني بوس فرسوده كه در اين روش از منابع شهرداري تهران و دولت (سازمان حفاظت محيطزيست) و شركتهاي خودروساز استفاده شده و جمعاً تعداد سيصد (300) دستگاه ميني بوس براي سال
1389در صورت تحويل و تأمين منابع اعتباري از سوي دولت پيشبيني شده است. تبصره 1: در اين روش مبلغ يكصد ميليون (100/000/000) ريال از سوي دولت (سازمان حفاظت محيطزيست) بهصورت كمك بلاعوض و مبلغ دويست ميليون (200/000/000) ريال بهصورت تسهيلات بانكي و مبلغ يكصد ميليون (100/000/000) ريال بهصورت كمك بلاعوض از سوي شهردراي تهران پرداخت و مابقي مبلغ قيمت ميني بوس نيز بهصورت نقد توسط متقاضي پرداخت خواهد شد. تبصره 2: متقاضي مجاز است مابقي قيمت ميني بوس را با استفاده از تسهيلات اقساطي (ليزينگ) توسط شركت خودروساز پرداخت نمايد. ماده 3: شهرداري تهران موظف است وسيله نقليه مابين ون و ميني بوس را نيز موردبررسي قرار داده و در صورت تأمين استانداردهاي موردنياز و در ازاي از رده خارج نمودن ميني بوس هاي فرسوده علاوه بر بندهاي (الف) و (ب) و بر اساس يكي از روشهاي مندرج در بندهاي (الف) و (ب) واگذار نمايد. ماده 4: كمك بلاعوض در ازاي تحويل ميني بوس هاي فرسوده و اسقاط با تأييد راهنمايي و رانندگي توسط دولت (دستگاه ذيربط) اعطاء ميشود. ماده 5: فعاليت ميدل باس ها و ميني بوس هاي تحويلي و جايگزين تحت نظارت يكي از شركتهاي بخش خصوصي كه تحت پوشش شركت واحد اتوبوسراني تهران قرار دارند و در خطوط تعيينشده توسط شركت شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه و با نرخ كرايه مصوب انجام خواهد شد. ماده 6: شرايط عمومي دريافت دريافت كنندگان تسهيلات: الف) تابعيت جمهوري اسلامي ايران. ب) ارائه گواهينامه رانندگي پايه يكم براي متقاضيان دريافت ميدل باس. ج) دارا بودن حداقل 23 سال سن. د) داشتن تأهل و سكونت در تهران يا شهرهاي حومه تهران. هـ) دارا بودن كارت پايان خدمت و معافيت دائم براي آقايان. و) دارا بودن گواهي عدم سوء پيشينه كيفري و نداشتن سوء شهرت. ز) ارائه گواهي عدم اعتياد. ح) دارا بودن گواهي سلامت جسماني و رواني. تبصره: درصورتيكه متقاضي ميدل باس داراي كليه شرايط عمومي بوده اما فاقد گواهينامه رانندگي پايه يكم باشد مجاز به دريافت خودرو ميباشد لكن تا زمان اخذ گواهينامه رانندگي خود موظف است از راننده كمكي واجد شرايط (حداكثر به مدت يك سال ) استفاده نمايد. ماده 7: شرايط اختصاصي الف) خودرو تحت پوشش شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در خطوط ميني بوسراني فعال باشد. ب) اولويت متقاضياني كه عمر خودروي آنها بيش از 20 سال باشد. ج) اولويت متقاضياني كه هيچ بدهي به شركت واحد نداشته باشند. د) ارائه تعهد رسمي (در محضر ثبت اسناد) مبني بر خدمت به مدت ده سال به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه. ماده 8: نحوه پذيرش الف) ارائه درخواست كتبي از سوي متقاضي و تكميل نمودن مدارك موردنياز. ب) تأييد صلاحيت و احراز شرايط موردنظر شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه. ج) معرفي متقاضي پس از تأييد جهت استفاده از تسهيلات. د) در واگذاري ميدل باس، آن دسته از متقاضياني كه نسبت به ثبت نام و تكميل فرم تعهد و درخواست ميدل باس اقدام نموده اند، در اولويت قرار مي گيرند. ماده 9: هزينههاي بهرهبرداري الف) ماليات، بيمه (خودرو، شخص ثالث، ديه، تأمين اجتماعي) عوارض ساليانه و هزينههاي مربوطه به تقاضاي دريافت خودرو به عهده متقاضي ميباشد. ب) هزينه حق نظارت (شارژ ماهيانه) با توجه به نوع خط و نرخ مصوب آن 3/1 (يك سوم) نرخهاي تعيينشده براي اتوبوسهاي فعال بخش خصوصي فعلي تعيين ميشود و مالكين موظفند نسبت به پرداخت به شركتهاي مربوط اقدام نمايند. تاريخ تصويب : 1389/10/12 – تاريخ ابلاغ: 1389/10/16 – شماره صدور: 160/1502/14712 نرخ كرايه اتوبوسهاي بخش خصوصي و ميني بوس هاي شهر تهران در سه ماهه پاياني سال 1389 در شهر تهران مادهواحده:
در اجراي تبصره پنجم مصوبه «تعيين نرخ كرايه خطوط اتوبوسراني و ميني بوسراني در شهر تهران در سال 1389» تصويبي در دويست و شصت و پنجمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران منعقده به تاريخ يكشنبه شانزدهم اسفندماه سال 1388 ـ ابلاغي به شماره 19423/1399/160 به تاريخ 26/12/88 ، مبني بر ارائه لايحه بهمنظور بررسي و اصلاح نرخ كرايه اتوبوسها، ميني بوس ها و ميدل باس هاي بخش خصوصي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و با توجه به تغيير قيمت حامل هاي انرژي (گازوئيل و گاز CNG)، نرخ كرايه در خطوط مختلف بخش خصوصي (اتوبوس، ميني بوس و ميدل باس) در سه ماهه چهارم سال 1389 به شرح زير تعيين ميشود: الف) نرخ كرايه اتوبوسهاي بخش خصوصي طي سه ماهه چهارم سال 1389:
ب) نرخ كرايه ميني بوس هاي بخش خصوصي طي سه ماهه چهارم سال 1389:
ج) نرخ كرايه ميدل باس هاي بخش خصوصي طي سه ماهه چهارم سال 1389:
تبصره 1: به شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اجازه داده ميشود در صورت ايجاد خط جديد و يا تغييرات در خطوط موجود، نرخ كرايه خطوط ايجاده شده يا تغيير يافته را مطابق با ضوابط ابلاغي شوراي اسلامي شهر تهران تعيين و ابلاغ نمايد و مراتب را به اطلاع شوراي اسلامي شهر تهران برساند. تبصره 2: درصد افزايش اعمال شده و نرخ كرايه بند الف، ب و ج با توجه به متوسط مصرف روزانه 150 ليتر سوخت اتوبوسهاي گازوئيل سوز شهر تهران و (130) متر مكعب متوسط مصرف اتوبوسهاي گازسوز CNG، بر اساس تعيين نرخ هر ليتر گازوئيل به مبلغ يك هزار و پانصد (1500) ريال و گاز CNG هر متر مكعب سه هزار (3000) ريال در نظر گرفته شده است. تبصره 3: با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، نرخهاي مصوب از تاريخ ابلاغ رسمي اين مصوبه الي 31/1/1390 توسط اتوبوسراني تهران قابل اجرا ميباشد. تبصره 4: افزايش نرخ كرايه خط هفتم (BRT) (راه آهن ـ تجريش) يك هزار و دويست و پنجاه (1250) ريال تعيين ميشود. تبصره 5: چنانچه وزارت كشور مابه التفاوت افزايش نرخ گازوئيل و گاز را حداكثر تا تاريخ ابلاغ رسمي مصوبه مذكور بهحساب شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه واريز نمايد نرخ كرايه اتوبوسهاي بخش خصوصي و ميني بوس هاي شهر تهران در سه ماهه پاياني سال 1389 هيچ افزايش قيمتي نخواهد داشت و مابه التفاوت مزبور از سوي شركت واحد اتوبوسراني به بخش خصوصي پرداخت خواهد شد.
|