laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/1554/713
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1390/01/28


جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض شماره 2925/1/7364 به تاريخ 89/12/24 فرمانداري تهران به متن مصوبه «تعيين قيمت بليت خطوط حمل و نقل ريلي (مترو) شهر تهران» ـ تصويبي در سيصد و پنجاه و چهارمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوق‌العاده شوراي اسلامي شهر تهران (دوره سوم) منعقده به تاريخ 89/11/24 ـ ابلاغي به شماره 160/1539/17366 به تاريخ 89/12/11"

مصوب 1390/01/16


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن


جوابيه شوراي اسلامي شهر تهران به اعتراض شماره 2925/1/7364 به تاريخ 89/12/24 فرمانداري تهران به متن مصوبه «تعيين قيمت بليت خطوط حمل و نقل ريلي (مترو) شهر تهران» ـ تصويبي در سيصد و پنجاه و چهارمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوق‌العاده شوراي اسلامي شهر تهران (دوره سوم) منعقده به تاريخ 89/11/24 ـ ابلاغي به شماره 160/1539/17366 به تاريخ 89/12/11"
ماده‌واحده:
"در پاسخ به اعتراض به شماره 2925/1/7364 به تاريخ 89/12/24 فرمانداري تهران به متن مصوبه «تعيين قيمت بليت خطوط حمل‌ و نقل ريلي (مترو) شهر تهران» ـ تصويبي در سيصد و پنجاه و چهارمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوق‌العاده شوراي اسلامي شهر تهران (دوره سوم) منعقده به تاريخ 89/11/24 ـ ابلاغي به شماره 160/1539/17366 به تاريخ 89/12/11" موارد ذيل را اشعار مي‌دارد:
الف ـ‌ افزايش قيمت بليت خطوط مترو با استناد به مفاد تبصره‌ي دوم ذيل ماده‌واحده اين مصوبه در كليه رديف‌هاي مندرج حداكثر بين 26 الي 30 درصد بوده كه دليل عمده آن تشويق بهره‌برداران به استفاده از بليت‌هاي اعتباري مبلغ‌دار به‌ جاي بليت‌هاي تك‌ سفره مي‌باشد، بنابراين افزايش چهارصد درصدي بليت‌ها نه‌ تنها صحيح نيست بلكه متوسط دريافتي از هر مسافر هزار و هفت‌صد (1700) ريال خواهد بود.
ب ـ يادآور مي‌شود پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و افزايش چند برابري قيمت برق مصرفي در خطوط مترو در سال 1389 شركت بهره‌برداري مترو در سه‌ ماهه آخر سال هيچ‌گونه افزايش در بهاي بليت‌هاي مترو نداشته است و افزايش نرخ بليت در سال 1390 نيز ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و تورم سنواتي است.
ج ـ با توجه به مفاد ماده‌ي نودم (90) قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران دولت مكلف به تأمين و پرداخت هزينه‌هاي مابه‌التفاوت قيمت تكليفي و هزينه تمام‌ شده از محل اعتبارات و منابع دولت شده است از اين‌رو ضروري است دولت در اجراي مفاد قانون صدرالذكر نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت هزينه‌هاي مذكور اقدام نمايد.
د: () برابر توافقات انجام شده با ستاد هدفمند شدن يارانه‌ها جداول بندهاي (الف)، (ب) و (ج) موضوع ماده واحده مصوبه اخيرالذكر به شرح ذيل اصلاح مي‌شود:
الف) بليت‌ها سفري
رديف نوع بليت بهاي بليت يك سوم پرداختي خريداران(ريال) توضيحات
1 تك سفره 3،000 بدون محدوديت طول سفر و مدت زمان سفر
2 دو سفره (رفت و برگشت)4،500 بدون محدوديت طول سفر و مدت زمان سفر

ب) بليت‌هاي اعتباري مدت‌دار
رديفنوع بليتبهاي بليط يك سوم پرداختي خريداران (ريال)توضيحات
1يكصد و هشتاد روزه290،00بدون محدوديت طول سفر و مدت زمان سفر
2يك ساله440،000 بدون محدوديت طول سفر و مدت زمان سفر

ج) بليت‌هاي اعتباري مبلغ‌دار
رديف نوع بليت ناحيه سفر مسافتت پيمايش()كيلومتر نرخ بليط توسط خريداران(ريال) نوع نرخ پرداختي بليت توسط خريداران (ريال) نوع پرداختي بليت اعتباري توسط خريداران(ريال)
1 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه (1) صفر تا 10 3،000 1،150
2 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه(2) از 10 تا 20 3،000 1،230
3 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه (3) از 20 تا 30 3،000 1،420
4 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه (4) از 30 تا 40 3،000 1،540
5 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه (5) از 40 تا 50 3،000 1،830
6 اعتبار مبلغ دار از 20000 تا 400000 ناحيه (6) بيشتر از 50 3،000 1،830