laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/1704/17465
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1391/08/27


چگونگی حمایت از تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات داخلی برای استفاده از ابزارهای تبلیغات محیطی شهر تهران

مصوب 1391/07/02


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن

انتخاب وضعیت تنقیحی :
(توجه: شهروند گرامی؛ تنقیح مصوبات در حال تکمیل است. نسخه نهایی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.)

چگونگي حمايت از توليدكنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات داخلي براي استفاده از ابزارهاي تبليغات محيطي شهر تهران
ماده يكم (1):
در راستاي اجراي تدابير و فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر نام‌گذاري سال 1391 به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و با تأكيد بر حسن اجراي مصوبه شوراي فرهنگ عمومي در اين خصوص ـ‌ ابلاغي به شماره 571 به تاريخ 1391/2/12 شهرداري تهران (سازمان زيباسازي) موظف است در جهت حمايت و فراهم نمودن بسترهاي لازم براي تبليغ كالا و خدمات داخلي ضمن فرهنگ‌سازي و ترغيب و تشويق استفاده از كالاها و خدمات داخلي و اصلاح الگوي مصرف توسط شهروندان با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط علاوه بر تبليغات فرهنگي در حال انجام تا سقف ده درصد (10%) از سهم پانزده درصدي تبليغات فرهنگي موضوع رديف اول ماده هشتم (8) دستورالعمل ساماندهي تبليغات محيطي و شهري در شهر تهران ـ ابلاغي به شماره 160/7194 به تاريخ 88/5/25 را به اين موضوع اختصاص دهد.
ماده دوم (2):
شهرداري تهران (سازمان زيباسازي) موظف است حداقل بيست درصد (20%) ظرفيت اسمي ابزارهاي تبليغات محيطي سطح شهر تهران را با تخفيف پنجاه درصد (50%) تعرفه پايه مزايده سال، جهت تابلوهاي منصوب بر روي عرشه پل‌هاي هوايي (پياده‌ و سواره) و سي درصد (30%) تخفيف تعرفه پايه مزايده سال، جهت بيلبوردها و نمايشگرهاي تبليغاتي را جهت معرفي كالاها و خدمات داخلي منظور نمايد و برابر قوانين و مقررات موضوعه به صورت مستقيم و يا كارگزاري به صاحبان كالا و ارائه‌دهندگان خدمات داخلي واگذار نمايد.
تبصره:
علاوه بر امتيازات و تسهيلات فوق‌الذكر بيست درصد (20%) تخفيف ويژه به توليدات و خدمات برگزيده داخلي و كارآفرينان برتر سال با تأييد و گواهي مراجع ذي‌ربط تخصيص مي‌يابد.
ماده سوم (3):
در جهت حمايت از توليدات و خدمات داخلي تبصره به شرح ذيل به عنوان تبصره دوم به ذيل ماده چهاردهم (14) دستورالعمل ساماندهي تبليغات محيطي و شهري در شهر تهران ـ ابلاغي به شماره 160/7194 به تاريخ 88/5/25 افزوده مي‌شود و تبصره‌ بدون شماره ذيل ماده صدرالذكر به عنوان تبصره يكم اصلاح مي‌گردد:
"تبصره دوم (2):
به منظور حمايت از توليدات و خدمات داخلي (20%) تخفيف از تعرفه‌هاي تعيين شده جهت اين امر لحاظ مي‌شود."
ماده چهارم (4) :
بند (ب) تبصره دوم ذيل ماده سوم (3) اصلاحيه رفع ابهامات حقوقي و اصلاحيه مصوبه ساماندهي تبليغات محيطي و اصلاحات بعدي آن تصويبي در يكصد و نوزدهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوق‌العاده شوراي اسلامي شهر تهران منعقده به تاريخ 87/5/22 ـ‌ابلاغي به شماره 160/1123/9252 به تاريخ 87/6/4 به شرح ذيل اصلاح و جايگزين مي‌شود:
"ب ـ تعيين حداقل پانزده درصد (15%) از ظرفيت اسمي فضاي تبليغات محيطي شهر تهران به امر اطلاع‌رساني، آموزشي و ارائه پيام‌هاي فرهنگي و اجتماعي و عام‌المنفعه و نيز بيست درصد (20%) به امر تبليغ خدمات و توليدات داخلي برگزيده و برتر از طريق هماهنگي با مراجع ذيربط."
تبصره:
با توجه به اصلاح بند (ب) به شرح صدرالذكر رديف چهارم از ماده هشتم (8) دستورالعمل ساماندهي تبليغات محيطي و شهري ـ ابلاغي به شماره 160/7194 به تاريخ 88/5/25 به شرح ذيل اصلاح مي‌شود :
"چهار (4) : سازمان زيباسازي شهر تهران موظف است بيست درصد (20%) از ظرفيت اسمي فضاهاي تبليغات محيطي خود را به اكران خدمات و توليدات داخلي برگزيده و برتر اختصاص دهد."
ماده پنجم (5):
مراتب داخلي بودن كالاها و خدمات مي‌بايد به تأييد و گواهي مراجع ذي‌ربط قانوني رسيده باشد و صاحبان كالاها و خدمات داخلي بر اساس تأييديه‌هاي مزبور از تسهيلات پيش‌بيني شده در اين مصوبه برخوردار مي‌شوند. تبليغ كالاها و خدماتي كه با سرمايه‌گذاري مشترك ايراني و خارجي توليد و ارائه مي‌شوند و كالاها و خدماتي كه مشابه داخلي ندارند تابع مفاد مصوبه شوراي فرهنگ عمومي موضوعه ـ ابلاغي به شماره 571 به تاريخ 91/2/12 مي‌باشد.
ماده ششم (6):
شهرداري تهران (سازمان زيباسازي) موظف است هر شش (6) ماه گزارش حسن اجراي اين مصوبه و ميزان تسهيلات واگذاري را تهيه و به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.