![]() |
||||||||||
|
||||||||||
![]()
سياستهاي اجرايي و الزامات تدوين لايحه بودجه سال 1398 شهرداري تهرانمصوب 1397/09/25
![]() سياستهاي اجرايي و الزامات تدوين لايحه بودجه سال 1398 شهرداري تهران ماده واحده: شهرداري تهران مكلف است؛ با عنايت به سياستهاي كلي نظام، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، برنامه ششم توسعه و سياستهاي برنامه سوم توسعه شهر تهران ( ![]() 1- مسائل كليدي شهري 1-1- عدالت چند بعدي (فضايي، محيطي، جنسيتي، نسلي، اجتماعي، اقتصادي و قابليتي) در دسترسي به فرصتها، فضاها، خدمات و زيرساختها و توسعه متوازن مناطق و محلات. 1-2- ارتقاي زيستپذيري و كاهش و رفع آلودگيهاي زيست محيطي (با تأكيد بر آلودگي هوا) 1-3- شهر انسانمحور، روان، امن، ايمن و دسترسپذير و توسعه شبكه حمل و نقل عمومي 1-4- ايمني و تابآوري همه جانبه شهر در برابر هر گونه سوانح و حوادث طبيعي (به ويژه زلزله و فرونشست) و انساني 1-5- صيانت و حفاظت از باغات و توسعه فضاي سبز اقليمي و سازگار 1-6-حفاظت و احياي بافت تاريخ شهر و ساماندهي سيما و منظر شهري 1-7- سلامت اجتماعي، نشاط اجتماعي، شهروندي مشاركتجو و مسئوليتپذير و بهداشت روان 2- مسائل كليدي شهرداري تهران 2-1- برقراري دسترسي عمومي شهروندان به اطلاعات در حوزه مديريت شهري به منظور تحقق مشاركت شهروندان 2- 2- اقتصاد و ماليه شهري، سرمايهگذاري و كارآفريني، منابع پايدار و كاهش هزينههاي اداره شهر 2-3- هوشمندسازي، نوآوري، شفافيت، چابكسازي و اصلاح و بهبود نظام مديريت يكپارچه و هماهنگ شهر و با رعايت كليه قوانين و مقررات و اسناد بالادستي، با توجه به رويكردهاي رشد «درونزا»، «برونگرا»، «دانشبنيان»، «عدالتمحور» ، «مردمي» و منطبق با «سياستهاي اقتصاد مقاومتي» در سازگاري با شرايط اقتصادي ناشي از اعمال تحريمهاي ظالمانه عليه ملت شريف ايران ارايه دهد تا به كار گرفته و منتج به تعريف برنامهها و اقدامات اجرايي در شهرداري گردد و پيامدهاي بحراني مسائل كليدي ياد شده در سطح شهر و شهرداري تهران كاهش و كيفيت زندگي شهروندان به عنوان نتايج برنامه بهبود يابد. با توجه به شرايط اقتصادي به منظور استفاده بهينه از منابع محدود و صرفه جويي در هزينهها با تقويت انضباط مالي و شفافيت، نسبت به تنظيم بودجه واقعبينانه، متعادل و با كمترين ضريب عدم تحقق در چارچوب بودجهريزي عملياتي را با توجه به بخش اول: جهتگيريها و سياستهاي بودجه بخش دوم: الزامات اجرايي و مالي تدوين بودجه بخش سوم: ساختار لايحه پيشنهادي بودجه سال 1398 در 5 سرفصل به همراه پيوستهاي بودجه (12پيوست) تا پايان دي ماه 1397 جهت بررسي و تصويب به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه نمايد. به نظر میرسد منظور از این مصوبه، "سياستها، راهبردهاي اساسي، اولويتها و مسائل كليدي، الزامات، ويژگيها و رويكردهاي تدوين برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و برنامه راهبردي، عملياتي شهرداري تهران (1398-1402)" به شماره ابلاغ 160/2423/33522 باشد. بخش اول: جهتگيريها و سياستهاي بودجه بودجه سال 1398 شهرداري تهران لازم است با استفاده بهينه از منابع، مناسبترين بودجه با رعايت جهتگيريها و سياستهاي زير تهيه و تدوين گردد. 1- تجهيز منابع عمومي شهرداري و اتكا به درآمدهاي پايدار. 2- اهتمام به انضباط مالي در بودجه، اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني در جهت افزايش كارايي و منطقي نمودن اندازه شهرداري. 3- ساماندهي طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي (طرحها و پروژههاي عمراني). 4- توانمندسازي، اداره اقتصادي و افزايش بهرهوري سازمانها، شركتها و مؤسسات وابسته. 5- بودجهريزي مبتني بر عملكرد و تدوين بودجه با مشاركت فعال و بهرهگيري از نظرات شوراياران، سازمانهاي مردمنهاد و تشكلهاي تخصصي. 6- همگرايي و همافزايي در كليه اقدامات و ظرفيتها براي كاهش هزينه و پرهيز از تحميل بار اداره شهر به شهروندان بخش دوم: الزامات اجرايي و مالي تدوين بودجه با عنايت به رويكرد شورا و مديريت شهري در زمينه افزايش مشاركت اجتماعي، به كارگيري سرمايههاي انساني، بهرهگيري از فناوري و استفاده بهينه از منابع، صرفهجويي در هزينهها و كاهش تصديها و واگذاري امور به بخش خصوصي و تعاوني رعايت الزامات اجرايي و مالي زير در تدوين بودجه سال 1398 توسط شهرداري تهران مورد انتظار است. 1- منابع: 1-1- افزايش و تقويت سهم درآمدهاي مستمر و پايدار به ميزان چهل( ![]() در سند مصوبه به اشتباه "جهل" درج شده است. 1-2- تعريف درآمدهاي پايدار جديد. 1-3- اصلاح و تقويت فرآيند وصول منابع درآمد و بالا بردن ضريب وصولپذيري درآمدها. 1-4- بهرهگيري از ابزارهاي نوين تأمين مالي با تأكيد بر تامين مالي از طريق بازار سرمايه به مانند انتشار اوراق صكوك و توجه به شيوههاي تأمين مالي پروژهمحور همچون ساخت- تملك- بهره برداري، ساخت - تملك بهرهبرداري - واگذاري، ساخت - اجاره - واگذاري و قراردادهاي همسان براي استفاده از توان و ظرفيت بخش خصوصي و مشاركتهاي عمومي- خصوصي به منظور استفاده از تسهيلات بانك جهاني و بانك توسعه اسلامي و خطوط اعتبارات خارجي با در نظر گرفتن ريسكهاي محتمل تأمين مالي خارجي. 1-5- بهبود در نسبت درآمدهاي نقد (بدون در نظر گرفتن منابع حاصل از واگذاري داراييهاي مالي شامل منابع حاصل از وام يا انتشار اوراق) به هزينههاي نقد نسبت به متوسط عملكرد سه سال منتهي به سال 1396، به ميزان 5 درصد. 1-6- پيشبيني افزايش بهاء خدمات تا سقف قيمت تمام شده. 1-7- پيشبيني ساز و كار مناسب جهت اجاره دادن و بهرهبرداري از املاك و مستغلات شهرداري تهران و استفاده بهينه به منظور افزايش درآمدهاي پايدار. 1-8- استفاده بهينه از منابع و داراييها براي مقابله با اثرات ناشي از تحريمهاي اقتصادي و مولدسازي كارا و بهينه مجموعه داراييهاي شهرداري، سازمانها، شركتها و مؤسسات وابسته و پيشبيني منابع مالي حاصله به عنوان بخشي از منابع بودجه. 1-9- برنامهريزي و اقدام لازم براي وصول به موقع مطالبات و كاهش دورهاي آن به ميزان حداقل ده درصد (10٪) نسبت به سال قبل. 1-10- شهرداري تهران موظف است با عنايت به محدوديتهاي تأمين منابع درآمدي، نسبت به هدفمند كردن شيوه بودجهريزي به نحوي كه بخش عمده بودجه سرمايهاي (علاوه بر بودجه جاري شامل حقوق و مزايا و نگهداشت شهر) در راستاي تحقق يافتن مأموريتهاي اولويتدار شهر تهران نظير توسعه حمل و نقل و عمومي جهت كاهش ترافيك و كاهش آلودگي هوا و نوسازي و بازآفريني شهر تهران جهت افزايش تابآوري اقدام نمايد. 2- مصارف: 2-1 - هزينهاي: 2-1-1- هرگونه بكارگيري نيروي انساني، تبديل وضعيت استخدامي تحت هر عنواني در شهرداري، سازمانها و شركتها با رعايت ماده 54 قانون شهرداريها كه براي شهرداري بار مالي جديد ايجاد ميكند بايد به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران برسد و با اخذ مجوز از سازمان امور اداري و استخدامي و وزارت كشور انجام گيرد. 2-1-2- سرانه كمكهاي رفاهي مستقيم و غير مستقيم كاركنان حداكثر معادل اعتبار سرانه سال 1397 با لحاظ افزايش تورم پيشبيني شود. 2-1-3- پيشبيني اعتبار براي انجام فعاليتهايي كه در حيطه وظايف و ماموريتهاي قانوني و مصوب شهرداري تهران نميباشد ممنوع است. 2-1-4-كاهش حجم، اندازه و ساختار از طريق واگذاري واحدهاي عملياتي، خريد خدمات و مشاركت با بخش غير دولتي، حذف واحدهاي غير ضرور، كاهش سطوح مديريت و پستهاي سازماني در چارچوب اجراي مفاد ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه كشور حداقل به ميزان ده درصد (10%) را در بودجه لحاظ نمايد. 2-1-5- هرگونه برونسپاري و واگذاري امور به بخش خصوصي در چارچوب قوانين و مقررات منوط به تعيين تكليف منابع موجود اعم از نيروي انساني، ماشينآلات و تجهيزات باشد، به نحوي كه هزينه برونسپاري، بار مالي مجددي را علاوه بر فعاليت قبل به شهرداري تحميل نكند و باعث كاهش هزينهها گردد. 2-1-6- استفاده از توليدات ايراني و پرهيز از خريد كالاها و خدمات خارجي صرفا در چارچوب قوانين و مقررات. 2-1-7-پيشبيني اعتبار بيمه مسئوليت جامع مدني براي كاركنان در بودجه سال 1398 ضروري است. 2-1-8- پيشبيني اعتبارات موضوع مواد 16 و 17 بودجه شهرداري حداكثر معادل يك درصد(1%) بودجه هزينهاي مجاز است. 2 - 2- نگهداشت شهر: 2-2-1- پيشبيني هزينههاي نگهداشت شهر با توجه به بهاي تمام شده يكسان در سطح كليه واحدهاي اجرايي و حجم زيرساختها و تأكيد بر تعمير و نگهداري پيشگيرانه در پروژههاي نگهداشت ابنيه فني با رعايت صرفهجويي و پرهيز از موازيكاري صرفا در چارچوب نظام فني و اجرايي شهرداري تهران و نظام فني و اجرايي كشور. 2 - 2 - 2- با توجه به اهميت حفظ و نگهداري داراييها و زير ساختهاي شهري اعتبار لازم براي تعمير و بازسازي تأسيسات زير ساختها و ساختمانها پيشبيني و منظور گردد. 2-2-3- بهرهبرداري از زيرساختهاي اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، خدماتي، اقتصادي شهري از طريق قراردادهاي مشاركت عمومي - خصوصي مانند اجاره بلند مدت يا واگذاري مديريت به صورت خودگردان يا با پرداخت هزينه سرانه خدمات در مناطق كمتر برخوردار) به بخش خصوصي، تعاونيها و سازمانهاي مردمنهاد واگذار گردد و از پيشبيني هر گونه اعتبار براي نگهداشت اين طرحها و واحدها اجتناب گردد. 2-3- تملك داراييهاي سرمايهاي: 2-3-1- پيشبيني اعتبار براي هر گونه احداث و خريد ساختمان اداري جديد به جز طرحهاي در دست تكميل ممنوع ميباشد. 2-3-2- در پيشنهاد اعتبارات تملك داراييهاي سرمايهاي، ضمن غربالگري و ساماندهي طرحها و پروژهها، اعتبار مورد نياز طرحهاي نيمه تمامي را كه سال خاتمه آنها به لحاظ پيشرفت فيزيكي سال 1398 ميباشد، در اولويت قرار داده و به طور كامل پيشبيني نمايند. 2-3-3- پيشنهاد طرح تملك داراييهاي سرمايهاي جديد ممنوع است و پيشنهاد پروژههاي جديد صرفا مبتني بر تأمين مالي پروژهمحور مشخص با رعايت نظامنامه پذيرش پروژههاي جديد شهرداري تهران همراه با ارايه توجيهات كامل و مطالعات پيشنياز شامل پيوست فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي، دسترسپذيري و پدافند غير عامل، شيوه تأمين مالي و سرمايهگذار امكان پذير است. 2-3-4- ساماندهي و اولويتبندي طرحها و ارايه ليست آنها در شش گروه الف- طرحهايي كه در سال 1398 خاتمه مييابند به همراه اولويتبندي و منابع مورد نياز ب- طرحهاي نيمه تمام اولويتدار كه وضعيت فعلي آنها موجب نارضايتي شهروندان، گره ترافيكي يا معضلات محلي و شهري شده است و توجه به آنها ميتواند گرهي از شهر بگشايد و رضايت عمومي شهروندان را فراهم كند به همراه اولويتبندي و منابع مورد نياز. ج- طرحهاي نيمهتمام قابل مشاركت يا واگذاري به همراه الزامات مورد نياز. د- طرحهاي تعمير و تجهيز مستمر. ه - طرحهاي داراي پيمانكار و غير قابل واگذاري كه نياز به تأمين هزينه براي پيشگيري از تعطيلي كارگاه دارند. و- طرحهايي كه در سال 1398 عدم تخصيص اعتبار به آنها معضلي به وجود نخواهد آورد و صرفا حفظ رديف آنها براي سالهاي آتي لازم است. 2-3-5- كليه واحدهاي اجرايي شهرداري اعم از معاونتها، مناطق، سازمانها، شركتها و مؤسسات مكلفند در تعامل با سازمان سرمايهگذاري و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران برنامه مشاركت عمومي-خصوصي خود براي سال 1398 را مشتمل بر فهرست پروژهها، طرحهاي نيمه تمام و جديد، آماده بهرهبرداري و در حال بهرهبرداري، قراردادهاي مشاركت عمومي - خصوصي فعال، اهداف كمي، حجم سرمايهگذاري بخش خصوصي ، منابع مورد نياز از بودجه عمومي شهرداري و ساير موارد مربوط تهيه و ارايه نمايند. 2-3-6- ضروري است ضمن تدقيق عملكرد سالهاي قبل و به هنگام كردن برآورد اعتبار كل طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي براي پيشنهاد اعتبار مورد نياز سال 1398 به نحوي عمل شود كه اعتبارات طرح علاوه بر تغييرات فهارس بها بيش از پانزده درصد (15%) افزايش نيابد. 2-3-7 - تقويت ساز و كارهاي مديريت و نظارت بر هزينه كرد اعتبارات و كاهش هزينههاي غير ضروري با استقرار نظام مديريت پروژه در چارچوب استانداردهاي مرسوم بينالمللي ضروري است. 2-4- تملك داراييهاي مالي: 2-4-1- شناسايي و اعلام ديون و بدهيهاي قطعي سنواتي شهرداري به همراه پيشنهاد چگونگي باز پرداخت با تاكيد بر استفاده از ابزارهاي مالي مبتني بر بازار سرمايه و اوراق بدهي. 2-4-2- بدهي شهرداري بابت عدم باز پرداخت سود يا اصل ناشي از انتشار اوراق بدهي در سالهاي گذشته بايستي در بالاترين اولويت پرداختي مانند حقوق و دستمزد قرار گيرد و در بودجه سال 1398، منابع لازم براي باز پرداخت آنها پيشبيني شود. 2-4-3- اولويت در پرداخت ديون تعهد شده نظير بيمه، ماليات و ديون بانكي به منظور كاهش هزينههاي مالي و جلوگيري از تحميل هزينههاي جرايم با زمانبندي مشخص. 2-4-4 ايفاي تعهدات در برابر بستانكاران به نحوي كه: الف. بدهيهاي خرد (تا مبلغ پنج ميليارد ريال) به پيمانكاران، اشخاص حقيقي و حقوقي در اولويت پرداخت سال 1398 قرار گرفته و اعتبار مورد نياز براي پرداخت پيشبيني گردد. به براي پرداخت بدهيهاي پيمانكاران و تأمينكنندگان استفاده از ظرفيت بودجه غير نقد مورد توجه جدي قرار گيرد. الف. بدهيهاي خرد (تا مبلغ پنج ميليارد ريال) به پيمانكاران، اشخاص حقيقي و حقوقي در اولويت پرداخت سال 1398 قرار گرفته و اعتبار مورد نياز براي پرداخت پيشبيني گردد. ب. براي پرداخت بدهيهاي پيمانكاران و تأمينكنندگان استفاده از ظرفيت بودجه غير نقد مورد توجه جدي قرار گيرد. 2-4-5- پرهيز از افزايش ميزان بدهيهاي شهرداري تهران، سازمانها، شركتها و مؤسسات زيرمجموعه شهرداري و جلوگيري از ايجاد هرگونه هزينه و تعهد به جز در چارچوب رديفهاي مصوب بودجه مورد انتظار است. 2-4-6- پيشبيني اخذ هر گونه تسهيلات كوتاه مدت يا بلند مدت براي تأمين مالي پروژههاي با پيشرفت كمتر از هفتاد و پنج (75%) درصد ممنوع است. 2-5-سازمانها، شركتها و مؤسسات وابسته: 2-5-1- مديريت بهينه و كاهش ميزان كمكهاي شهرداري تهران به ويژه كاهش كمك زيان سازمانها و شركتها به ميزان بيست و پنج درصد (25٪) و در صورت عدم امكان كاهش ثابت نگهداشتن آن در سطح رقم مصوب سال 1397 مورد انتظار است. 2-5-2- واگذاري، ادغام و انحلال سازمانها، شركتها و مؤسساتي كه داراي وظايف همپوشان و متداخل بوده يا براي اجراي پروژهاي خاص تشكيل شدهاند ضروري است و لازم است در بودجه پيشنهادي مورد توجه قرار گيرد. 2-5-3- توجه به حاكميت شركتي و استقرار حكمراني خوب شهري و ايفاي مسئوليت اجتماعي. 2-5-4- توجه ويژه به حسابرسي و اصلاح گردش عمليات مالي منطبق با استانداردهاي حسابرسي و اخذ گزارشهاي مطلوب. 2-5-5- برنامهريزي جهت افزايش حاشيه سود عملياتي در شركتها، مؤسسات و سازمانهاي داراي قابليت اقتصادي و نرخ رشد فروش در مقايسه با نرخ رشد بهاي تمام شده. 2-5-6- كاهش حداقل پنج درصد (5%) نسبت بهاي تمام شده كالاها و خدمات به درآمد بودجه سال 1397 براي سال 1398 2-5-7- كاهش حداقل پنج درصد (5%) نسبت هزينه نيروي انساني به هزينه كل بودجه سال 1397 براي سال 1398 2-5-8-كاهش حداقل پنج درصد (5%) هزينه كل به درآمد كل بودجه سال 1397 براي سال 1398 3. مديريت عملكرد: 3. مديريت عملكرد: 3-1- در راستاي استقرار نظام بودجهريزي مبتني بر عملكرد و محاسبه قيمت تمام شده، شهرداري مكلف است نسبت به تدوين بودجه يك منطقه، يك سازمان، يك شركت و يك واحد ستادي به صورت پايلوت با استفاده از بودجهريزي مبتني بر عملكرد اقدام و اين واحدها را پس از تصويب بودجه از طريق مبادله موافقتنامه و تفاهم نامه عملكردي اداره نمايد. 3-2- تمركز زدايي از مناطق و توجه به سياستهاي ناحيه محوري و محله محوري با تاكيد بر مشاركت شهروندان در اداره امور شهر از طريق شوراياريها، سازمانهاي مردمنهاد و اجتماعمحور. 3-3- توجه به عدالت و توازن در شهر از طريق كاهش فاصله بين مناطق مختلف شهري در دسترسي و توزيع امكانات و توسعه مناطق كمتر برخوردار با در نظر گرفتن ملاكهايي چون انباشت فعلي سرمايههاي فيزيكي، طبيعي و جمعيت. 3-4- توجه به عملياتي نمودن برنامه پنجساله شهرداري تهران و پرهيز از پيشبيني اعتبار براي پروژههاي خارج از الزامات برنامه پنجساله. 3-5- در مواردي كه قانونگذار در مورد مصرف برخي از درآمدها تعيين تكليف نموده، شهرداري مكلف است درآمد را در محل خود هزينه نمايد. 3-6- طبقهبندي و عناوين اعتبارات پيشنهادي اعم از هزينهاي و تملك داراييهاي سرمايهاي و مالي به نحوي كه نشاندهنده ماهيت كار و عمليات مربوط باشد. 3-7- استقرار سيستم بهاي تمام شده و بودجهريزي عملياتي در كليه واحدهاي ستادي و مناطق، سازمانها، شركتها و مؤسسات و درج بهاي تمام شده كليه فعاليتها، محصولات و خدمات. بخش سوم: ساختار لايحه پيشنهادي بودجه سال 1398 شهرداري تهران در 5 سرفصل به همراه پيوستهاي بودجه (12 پيوست) شهرداري تهران مكلف است ضمن رعايت راهبردها، رويكردها و الزامات، تكاليف بودجه و ضوابط مالي، لايحه پيشنهادي بودجه سال 1395 را حداكثر تا پايان دي ماه 1397در چارچوب و ساختار محتوايي مشتمل بر سرفصلها به همراه پيوستها با رعايت توضيحات زير به شوراي اسلامي شهر تهران ارايه نمايد. الف) سرفصلهاي لايحه بودجه: 1- مادهواحده و تبصرهها: 1-1- تبصرههاي بودجه سال 1398 شهرداري تهران به استثنا تبصرههاي نظارتي و هماهنگي ميبايست داراي رديف بودجهاي مشخص باشند و هر گونه بار مالي تبصرهها در جداول بودجه منعكس شده باشد. 1-2- جدول بهاي خدمات قابل ارايه از سوي شهرداري، سازمانها، شركتها و مؤسسات وابسته ميبايست در قالب يكي از تبصرههاي بودجه ارايه گردد. 2- منابع: شامل درآمدها، واگذاري داراييهاي مالي و واگذاري داراييهاي سرمايهاي 3- مصارف: مصارف بايستي در تفكيكهاي سهگانه ارايه شود: - به تفكيك اعتبارات هزينهاي، تملك داراييهاي سرمايهاي، تملك داراييهاي مالي - به تفكيك ماموريت، برنامه، خدمت، طرح، پروژه - به تفكيك واحدهاي اجرايي مشتمل بر حقوق و دستمزد، اعتبارات هزينهاي، اعتبارات تملك داراييهاي سرمايهاي و مالي 4- بودجه سازمانها، مشتمل بر منابع و مصارف و قيمت تمام شده محصولات و خدمات توليدي در كليه سازمانهاي وابسته به شهرداري تهران 5- بودجه شركتها و مؤسسات، مشتمل بر منابع و مصارف و قيمت تمام شده محصولات و خدمات توليدي در كليه شركتها و مؤسسات وابسته به شهرداري تهران. ب) پيوستها: 1- ارايه گزارش عملكرد بودجه سال 1396 (بر اساس تفريغ بودجه) و عملكرد 9 ماهه بودجه سال 1397 شهرداري تهران 2- ارايه گزارش جامع از عملكرد 9 ماهه تبصرههاي بودجه سال 1397 به همراه مستندات و دلايل ماموريتهاي انجام نشده و اثرات ناشي از آن در مصارف بودجه پيشنهادي سال 1398 3- فهرست پيشنهادي داراييها، شامل اموال و املاك قابل فروش پيشبيني شده در بخش منابع بودجه سال 1395 به همراه مشخصات كامل و برآورد ارزش اوليه آنها 4- فهرست برنامههاي سرمايهگذاري و مشاركت و ميزان مشاركت مالي و نوع آن 5- فهرست تأمين مالي پروژهمحور مشتمل بر نوع و ميزان تأمين مالي 6- فهرست اولويتهاي تأمين مالي مبتني بر ابزارهاي مالي نوين و بازار سرمايه مشتمل بر نوع، ميزان و ساير پارامترهاي تأمين مالي از بازار سرمايه 7- فهرست پروژههاي نيمه تمام شناسايي شده شهرداري تهران كه قابليت واگذاري به بخش خصوصي و تعاوني را دارند. 8- فهرست اماكن در حال بهرهبرداري شناسايي شده شهرداري كه قابليت واگذاري به سازمانهاي مردمنهاد، اداره به صورت هيأت امنايي يا واگذاري به مديريت محلي را دارند. 9- فهرست پروژههاي مطالعاتي شهرداري تهران به تفكيك ماموريت مشتمل بر پروژههاي مركز مطالعات و برنامهريزي شهري تهران و كليه واحدهاي مطالعاتي و پژوهشي شهرداري 10- فهرست كمكها 11- فهرست كليه بدهيها و برنامه باز پرداخت آنها (وامهاي دريافتي از بانكها و مؤسسات داخلي، وامهاي خارجي (فاينانس و يوزانس)) 12- آمار و اطلاعات مربوط به بدهي شهرداري به اشخاص حقيقي و حقوقي مشتمل بر فهرست با ذكر رديفهاي اعتباري ديون ايجاد شده و مستندات مربوط.
|