مجوز احداث خطوط شبكه ريلي حمل و نقل انبوه تهران
ماده يكم (1):
با توجه به نتايج مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهري تهران كه از اهميت و اولويت «خطوط 6 و 7 مترو و شبكه حلقوي ريلي حمل و نقل انبوه (mrt)» موضوع مصوبه هفتاد و نهمين جلسه رسمي ـ علني ـ فوقالعاده شوراي اسلامي شهر تهران به تاريخ چهاردهم تيرماه سال 1383 ـ ابلاغي به شماره 160/543/7533 به تاريخ 83/4/17 در جابجايي مسافر و عملكرد شبكه حمل و نقل عمومي تهران حكايت دارد، شهرداري تهران موظف است با مشاركت دولت در تأمين حداقل پنجاه درصد (50%) هزينههاي احداث نسبت به اجراي خطوط يادشده تا سال 1390 به شرح زير اقدام نمايد:
الف- احداث خط ششم (6) مترو به طول بيست و دو (22) كيلومتر: از ميدان نور (غرب) تا كيانشهر (جنوب) در مسير معابر آيتالله كاشاني، سازمان آب، جلال آل احمد، گمنام، كريمخان زند، خواجه نصير طوسي، هفده شهريور، واحدي.
ب- احداث خط هفتم (7) مترو به طول بيست و هفت (27) كيلومتر: از سعادتآباد (شمال غرب) تا قصر فيروزه (جنوب شرق) در مسير معابر پاكنژاد، نصر، چمران، نواب، هلالاحمر، مولوي، ري، محلاتي و قصر فيروزه.
ج- احداث خط هشتم (8) mrt به طول چهل و يك (41) كيلومتر: از حصارك (شمال غرب) تا سهراه افسريه (جنوب شرق) در مسير معابر اشرفي اصفهاني، جناح، اراضي فرودگاه مهرآباد، جاده ساوه، بعثت، سهراه افسريه.
د- احداث خط نهم (9) mrt به طول چهل (40) كيلومتر: از شاهين (غرب) تا سهراه افسريه (جنوب شرق) در مسير معابر شاهين، همت، بزرگراه بسيج.
ماده دوم (2):
به شهرداري تهران اجازه داده ميشود مانند مصوبه «راهبردهاي تلفيق حمل و نقل ريلي و كاربري زمين» تصويبي در يكصد و نود و هفتمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران (دوره اول) به تاريخ 1380/11/1 - ابلاغي به شماره 160/271/19558 به تاريخ 80/11/9 نسبت به مشاركت با سرمايهگذاران براي احداث ايستگاههاي خطوط ريلي اقدام نمايد.
ماده سوم (3):
به شهرداري تهران اجازه داده ميشود در صورت نياز به تأمين مالي پروژههاي فوق از تسهيلات بلندمدت خارجي در چارچوب سهميه سازمان مديريت و برنامهريزي كشور استفاده نمايد و در اين صورت بازپرداخت حداكثر پنجاه درصد (50%) از اقساط تسهيلات دريافتي را در سررسيد تضمين نمايد.
تبصره
جزئيات و مسير نهايي و هزينههاي مورد نياز ميبايد به تصويب نهايي شوراي اسلامي شهر تهران برسد.