laws.tehran.ir
شماره صدور(ابلاغ) : 160/3071/25950
تاریخ صدور(ابلاغ) : 1401/12/22


بهاي خدمات كارشناسي و فني قابل‌ ارائه توسط موسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران) در سال 1402

مصوب 1401/12/16


درختواره

کدهای موضوعی

جستجوی درون متن

انتخاب وضعیت تنقیحی :
(توجه: شهروند گرامی؛ تنقیح مصوبات در حال تکمیل است. نسخه نهایی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.)

بهاي خدمات كارشناسي و فني قابل‌ ارائه توسط مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران) در سال 1402 ()
مقدمه:
به استناد بندهاي (الف) و (ب) تبصره يكم (1) ماده دوم (2) قانون درآمد پايدار و هزينه شهرداري‌‌ها و دهياري‌‌ها مصوب 1401/4/1 مجلس شوراي اسلامي و دستورالعمل اجرايي "عناوين عوارض و بهاي خدمات و ترتيبات وصول" آن ابلاغي به شماره 203726 مورخ 1401/9/30 وزير محترم كشور و در اجراي بند بيست و ششم (26) ماده هشتاد (80) قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 با اصلاحات و الحاقات بعدي آن، به شهرداري تهران اجازه داده مي‌شود از ابتداي سال 1402 نسبت به اخذ بهاي خدمات كارشناسي و فني قابل ارائه توسط مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران) طبق مفاد اين مصوبه و جداول و پيوست آن كه ممهور به مهر شوراي اسلامي شهر تهران است اقدام نمايد.
ماده يكم (1):
به شهرداري تهران اجازه داده مي‌شود نسبت به ارائه خدمات مربوط به صدور مجوزهاي مربوط به شهرسازي از جمله انواع پروانه و گواهي‌هاي ساختماني و خدمات صدور انواع مجوزهاي مربوط به حمل و نقل از طريق مؤسسه فناوران شهر اقدام و بهاي خدمات مربوطه را تحت عنوان "خدمات كارشناسي و فني قابل ارائه توسط مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر)" به شرح جدول شماره (1) محاسبه و دريافت نمايد.
تبصره اصلاحي(اصلاح 1403/01/14):
شهرداري تهران مكلف است به منظور جلوگيري از دريافت عوارض و بهاي خدمات مضاعف، بهاي خدمات قابل ارائه توسط مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر) را از محل مجموع پرداخت‌هاي مؤدي موضوع مصوبات "عوارض ساختماني، ارزش‌افزوده ناشي از اجراي طرح‌هاي توسعه شهري و بهاي خدمات حوزه شهرسازي و ارزش معاملاتي موضوع تبصره 11 ماده صد قانون شهرداري تهران از سال 1403" ابلاغي به شماره 160/4020/24579 مورخ 1402/11/29 و "تعيين بهاي خدمات صدور و تمديد پروانه‌هاي بهره‌برداري، فعاليت ناوگان و اشتغال رانندگان شركت‌هاي حمل و نقل بار و كالاي شهر تهران از سال 1403" ابلاغي به شماره 160/4018/24783 مورخ 1402/12/02 و "تعيين عوارض تردد جهت مديريت ترافيك و تقاضاي سفر از سال 1403" ابلاغي به شماره 160/4008/23995 مورخ 1402/11/18 و اصلاحيه آن و "تعيين نرخ بهاي خدمات حق توقف پارك حاشيه‌اي شهر تهران از سال 1403" ابلاغي به شماره 160/4016/24531 مورخ 1402/11/29 و "تعيين بهاي خدمات وروديه و حق توقف وسايل نقليه در پاركينگ‌هاي عمومي شهرداري تهران از سال 1403" ابلاغي به شماره 160/4017/24779 مورخ 1402/12/02 كسر نمايد.
ماده دوم (2):
بهاي خدمات قابل ارائه توسط مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر) در قالب بهاي خدمات مربوط به صدور انواع پروانه و گواهي ساختماني و فرآيند صدور مجوزهاي مربوط به شهرسازي كه منجر به پرداخت عوارض يا بهاي خدمات به شهرداري نشده يا عوارض دريافتي كمتر از خدمات ارائه شده است، در قالب بهاي خدمات كارشناسي و فني كه توسط دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران دريافت مي شود، به عنوان درآمد اختصاصي تلقي مي‌شود.
تبصره:

ماليات بر ارزش افزوده به مبالغ بهاي خدمات اين مصوبه، در صورت تعلق، افزوده خواهد شد.
ماده سوم (3):
به شهرداري تهران اجازه داده مي‌شود بهاي ساير خدمات كارشناسي و فني قابل ارائه توسط موسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك شهر) را مطابق بهاي خدمات مصوب و ملاك عمل دفاتر پيشخوان دولت، اتحاديه‌ها و صنوف مربوطه و ساير مراجع ذيربط قانوني از جمله جدول شماره (2) دريافت نمايد.
ماده چهارم (4):
شهرداري تهران (معاونت‌هاي ذيربط) ظرف مدت 3 ماه مكلف است با هدف كاهش زمان صدور انواع پروانه و گواهي، حداكثر مدت زمان انجام كارها و تعداد بررسي را جهت اجرا به مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك) اعلام نمايد و دفاتر خدمات الكترونيك شهر مكلف‌اند كليه خدمات درخواستي متقاضيان موضوع اين مصوبه را در كوتاه‌ترين زمان ممكن بر اساس زمان مجاز انجام فعاليت اعلامي ارائه نمايد.
تبصره يكم (1):
چنانچه زمان ارائه هر يك از خدمات خارج از زمانبندي يا حداكثر تعداد بررسي مصوب (موضوع ماده 4) ­باشد، پس از اعلام نظر و تأييد مراجع ذيصلاح با توجه به ضوابط تشويقي و تنبيهي كه توسط شهرداري تهران ظرف مدت 2 ماه از تاريخ لازم الاجرا شدن اين مصوبه تهيه مي‌گردد با عامل ايجاد تأخير در فرآيند برخورد متناسب خواهد شد.
تبصره دوم (2):
در صورت ارائه هر يك از خدمات به صورت غير حضوري، امكان ارائه حضوري با پرداخت تعرفه‌هاي مصوب طبق جداول پيوست توسط متقاضي نيز فراهم خواهد بود.
تبصره سوم (3):
بهاي كليه خدمات جديد قابل واگذاري به مؤسسه فناوران شهر (دفاتر خدمات الكترونيك) منوط به دريافت مجوز از شوراي اسلامي شهر تهران است.
تبصره چهارم (4):
در صورت تغيير نحوه خدمت رساني و انجام خدمت در راستاي ايجاد درگاه صدور مجوزها، گواهي‌ها، استعلامات و ارائه خدمات غيرحضوري شهرداري تهران يا درگاه واحد دولت، شهرداري مكلف است جهت تغيير فرآيندهاي مرتبط نسبت به تغيير و با حذف تعرفه مطابق مصوبات هيأت مقررات زدايي دولت اقدام نمايد.
تبصره پنجم (5):
شهرداري تهران موظف است ضمن ابلاغ جدول تعرفه‌هاي پيوست (وفق مفاد اين مصوبه) به كليه دفاتر خدمات الكترونيك شهر تدابير لازم را جهت آگاهي شهروندان از تعرفه‌هاي مزبور و هم‌چنين نصب آن در محل قابل‌رؤيت كليه مراجعين دفاتر خدمات الكترونيك شهر معمول نمايد و به‌طور مرتب بر فعاليت دفاتر مزبور و رعايت اجراي اين مصوبه نظارت نمايد و با هرگونه تخلف وفق مقررات موضوعه برخورد نمايد و گزارش حسن اجراي اين مصوبه و اقدامات نظارتي بر حسن فعاليت دفاتر خدمات الكترونيك شهر را هر سه‌ماه يك‌بار به شوراي اسلامي شهر تهران گزارش نمايد.
تبصره ششم (6)-اصلاح 1403/01/14-:
به منظور نظارت بهينه بر چگونگي واگذاري امتياز بهره‌برداري از دفاتر خدمات الكترونيك شهر يك نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به پيشنهاد كميسيون‌ شهرسازي و معماري، يك نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به پيشنهاد كميسيون‌ عمران و حمل و نقل و يك نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به پيشنهاد كميسيون‌ سلامت، محيط زيست و خدمات شهري همگي با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران به ‌عنوان نمايندگان ناظر در كارگروه واگذاري امتياز فعاليت و بهره‌برداري دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران تعيين مي‌شوند.
ماده پنجم (5):
شهرداري تهران موظف است با توجه به مصوبه "الزام شهرداري به اصلاح فرآيندها و سامانه شهرسازي با رويكرد كاهش زمان صدور پروانه و گواهي‌هاي ساختماني" ابلاغي به شماره 160/2854/12527 مورخ 1400/07/21 "لايحه ساماندهي دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران" را در شش ماهه اول سال 1402 براي تصويب به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.
ماده ششم (6):
از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين مصوبه، كليه تعرفه‌هاي مغاير با مفاد اين مصوبه لغو مي‌گردد.
جدول شماره (1)-اصلاح 1403/12/07-: خدمات قابل ارائه شهرداري واگذار شده به دفاتر خدمات الكترونيك شهر
رديف
حوزه متولي
عنوان خدمت
بهاي خدمات سال 1404(ريال)
محل تأمين
1
معماري و شهرسازي
تشكيل پرونده شهرسازي (انواع مجوز و انواع گواهي)
2,011,000
عوارض شهرسازي
2
پيگيري درخواست
534,000
عوارض شهرسازي
3
تمديد پروانه مهندسان و يا اصلاح اطلاعات
1,642,000
متقاضي
4
ثبت انواع هر يك از درخواست‌هاي استعلامات درون يا برون‌سازماني
1,341,000
متقاضي
5
تهيه پيش‌نويس پروانه و يا گواهي
1,778,000
عوارض شهرسازي
6
ثبت اعتراضات به آرا (ماده صد و ...)
1,710,000
متقاضي
7
ثبت دفاعيات و يا شكواييه‌ها
342,000
متقاضي
8
استفاده از تسهيلات طرح تفصيلي
547,000
متقاضي
9
مبلغ پايه بررسي خلاف (مسكوني) g
2,326,000
عوارض شهرسازي
10
مبلغ پايه بررسي خلاف (غيرمسكوني ) g
4,651,000
عوارض شهرسازي
11
مبلغ پايه بازديد در فرايند شهرسازي
33,000
عوارض شهرسازي
12
مبلغ پايه انواع كنترل نقشه p2
10,000
عوارض شهرسازي
13
اعلام وضعيت ملك در نقشه‌هاي طرح تفصيلي
328,320
متقاضي
14
انطباق نقشه‌هاي معماري با نقشه‌هاي سازه، برق، مكانيك و تأسيسات p3
82,000
عوارض شهرسازي
15
اخذ درخواست مالكين در خصوص معرفي دستگاه نظارت
205,000
عوارض شهرسازي
16
ثبت درخواست تجميع عرصه املاك (پروانه) به ازاء هر ملك تجمعي
301,000
عوارض شهرسازي
17
ثبت اطلاعات مالكيت (بيش از 5 مالك و يا سند مالكيت) به ازاي هر مورد مازاد
137,000
عوارض شهرسازي
18
ثبت و استعلام هر يك از برگ‌هاي تعهد مهندسين
205,000
عوارض شهرسازي
19
معماري و شهرسازي
انطباق مدارك و سوابق فني، حقوقي يا كسبي پرونده در صورت وجود خلاف
985,000
عوارض شهرسازي
20
اسكن و آرشيو نقشه‌ها با قطع a3 (به ازاي هر برگ)
150,000
متقاضي
21
چاپ انواع پروانه و گواهي (به ازاي 12 صفحه چاپ و پس از آن به ازاي هر برگ از رديف 3 جدول 2 استفاده خواهد شد)
1,847,000
عوارض شهرسازي
22
مالي و اقتصاد شهري
هزينه تفكيك واحدهاي آپارتماني در سيستم بازديد (به ازاي هر واحد مسكوني)
301,000
متقاضي
23
صدور مفاصا حساب نوسازي
657,000
متقاضي
24
پرداخت الكترونيك توسط دفاتر خدمات الكترونيك شهر
233,000
متقاضي
25
اصلاح اطلاعات املاك و يا مالك
1,231,000
متقاضي
26
ثبت درخواست عدم دسترسي ملك و آپارتمان
1,368,000
متقاضي
27
اخذ درخواست مالكين در فرايند گردش كار
آتش‌نشاني
1,847,000
عوارض شهرسازي
28
حمل و نقل و ترافيك
ثبت اعتراض به تردد در محدوده‌هاي ترافيكي
274,000
متقاضي
29
تمديد پروانه فعاليت رانندگان شركت واحد
739,000
متقاضي
30
فني و عمراني
قيمت بازديد پايه حفاري (خدماتي ) p4
274,000
عوارض حفاري
31
قيمت بازديد حفاري خانگي
5,882,000
عوارض حفاري
32
نظارت حفاري
3,420,000
عوارض حفاري
33
معاونت خدمات شهري
ثبت قرارداد حمل نخاله‌هاي ساختمان در سامانه
342,000
متقاضي
34
ثبتنام كارگران
356,000
متقاضي
35
صدور برگ مسير پيمانكاران حمل نخاله ساختماني
287,000
متقاضي
36
ثبت و يا اصلاح مشخصات كاميون و يا تجهيزات خاكبردار
274,000
متقاضي
37
بازديد تابلوي اصناف
3,420,000
متقاضي
38
فناوري اطلاعات و ارتباطات
ايجاد يا اصلاح جانمايي املاك فاقد جانمايي در نقشه اطلاعات مكاني (gis)
1,915,000
متقاضي
39
گواهي امضاي الكترونيك
1,012,000
متقاضي
40
تعهد صيانت از رمز عبور
1,012,000
متقاضي
41
حوزه بيروني
مبلغ پايه انواع بازديد p1
30,000
متقاضي
42
پاسخ استعلام كارشناس رسمي دادگستري
4,514,000
متقاضي
43
استعلام اسناد موجود در سامانه آرشيو الكترونيك
(به ازاي هربرگ)
185,000
متقاضي
44
احراز هويت
547,000
متقاضي


جدول شماره (2) – ساير خدمات مشترك قابل ارائه توسط موسسه فناوران شهر



رديف عنوان خدمت بهاي خدمات سال 1402(ريال)
1 اسكن مدارك به ازاي هر برگ براساس بهاي مصوب مراجع ذيربط (ماده سوم)
2 كپي مدارك به ازاي هر برگ
3 چاپ مدارك به ازاي هر برگ
4 چاپ مفاصا حساب عوارض خودرو يا موتور سيكلت
5 ثبت و يا اصلاح مشخصات موتور يا مالك ،پرداخت و صدور مفاصا حساب موتور
6 ثبت و يا اصلاح مشخصات خودرو يا مالك ( سواري و كاميون و ...)
7 ثبت فيش شهرستان عوارض خودرو


جدول شماره (3)-اصلاح 1403/12/07-: خدمات غيرحضوري قابل ارائه دفاتر خدمات الكترونيك شهر

رديف
عنوان خدمت
بهاي خدمات سال 1404(ريال)
1
ثبت انواع درخواست داراي گردش كار
2,052,000
2
دستور نقشه
369,000
3
ثبت گزارشات مرحله‌اي مهندسان
958,000
4
هزينه كنترل و تطبيق مدارك طرح ترافيك
465,000
5
تغيير مشخصات خودرو متقاضي درخواست‌هاي طرح ترافيك
451,000
6
اسكن و آرشيو مدارك مربوط به طرح ترافيك
274,000
7
چاپ نقشه 1/2000
116,000
8
ثبت شروع بكار عمليات ساختماني
274,000
9
ثبت و ورود فرم اطلاعاتي جديد تا يك فرم a4 بدون گردش كار
821,000